اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فارسان:

ماه رمضان فرصت پاکسازی جامعه از رذایل اخلاقی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پاک‌سازی جامعه از رذایل اخلاقی است.

ماه رمضان فرصت پاکسازی جامعه از رذایل اخلاقی است

غلامعلی پوراکبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ضروری‌ترین نیاز بشر داشتن یک روش انسانی و الهی در زندگی است تا براساس این روش بتواند اساس زندگی خود را بر آن استوار کند.

وی با بیان اینکه دین اسلام دارای مجموعه‌ای از دستورات انسان‌ساز در حوزه‌های فردی و اجتماعی است، افزود: اسلام هم برای زندگی فردی و هم برای زندگی اجتماعی افراد دارای دستورات سازنده و انسان‌سازی است که توجه به این دستورات می‌تواند خیر دنیا و آخرت را برای آنها تامین کند.

پوراکبر ماه رمضان را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های خودسازی افراد دانست و گفت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و در این ماه مبارک زمینه و بستر مناسبی برای بهره‌مندی از برکات و فضائل الهی و خودسازی افراد فراهم است.

امام جمعه فارسان افزود: آموزش یک زندگی کامل داشتن و تمرین اعمال نیک و پسندیده از مهم‌ترین اموری است که در ماه مبارک رمضان می‌توان آن را به طور عملی به اجرا گذاشت.

پوراکبر بر ضرورت بهره‌گیری از فضایل و برکات ماه رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای پاک‌سازی جامعه از رذایل اخلاقی است و افراد با امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی می‌توانند در این راستا گام مهمی بردارند.

وی، برنامه‌ریزی برای خودسازی را از مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به خودسازی رسید، روزه است که افراد با روزه گرفتن می‌توانند اراده خود را تقویت کنند و در برابر خواهش‌های نفسانی قوی‌تر شوند.

امام جمعه فارسان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بسیاری از تاثیرات مهم روزه‌داری از فرد به جامعه منتقل می‌شود و ما شاهد یک تحول مثبت در این زمینه خواهیم بود.

پوراکبر بر ضرورت انس با قرآن در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: قرائت قرآن و انس با این منبع وحی الهی در ماه مبارک رمضان از امور ضروری و مهم این ماه است که می‌تواند در هدایت افراد نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس ضروری است تا جلسات و محافل انس با قرآن در مساجد استان برپا شود و افراد با قرائت قرآن در روزها و شب‌های پربرکت این ماه از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

پوراکبر، حضور فعال در مساجد در ماه رمضان را از اهمیت بالایی دانست و تصریح کرد: افراد زمان خود را طوری تنظیم کنند که در ماه مبارک رمضان حداقل یک نوبت از نماز خود را به جماعت بخوانند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول