اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد:

20 هزار اسدآبادی از خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد گفت: از ابتدای راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد تاکنون 20 هزار نفر در این درمانگاه ویزیت و خدمات دریافت کردند.

20 هزار اسدآبادی از خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند

روزبه اصلاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد با اشاره به راه‌اندازی فاز اول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد در شهریور ماه سال گذشته که شامل پزشک عمومی، واحد تزریقات، داروخانه است، اظهار داشت: در سطح شهرستان اسدآباد 28 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد که از شهریور ماه سال گذشته تاکنون 20 هزار نفر در درمانگاه ویزیت و خدمات به بیماران داشتیم.

وی از انجام یک‌هزار و 900 نفر ویزیت مامایی، مراقبت از بارداری، تزریق 6 هزار آمپول به بیماران زن در درمانگاه خبر داد و افزود: از انجام این تعداد تزریق آمپول هیچ گونه عوارض و اثرات جانبی ناشی از تزریق نداشته‌ایم.

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه فاز دوم درمانگاه را با تکمیل واحد آزمایشگاه، نیروها و دستگاه‌های جدید در فروردین 91 راه‌اندازی کرده‌ایم، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه را با توجه به انجام آزمایش‌های مورد نیاز مردم به روز و تجهیز کنیم.

وی نبود وسایل نقلیه برای تردد مردم به درمانگاه تأمین اجتماعی را از مشکلات مردم خواند و گفت: با توجه به مسیر طولانی درمانگاه نسبت به شهر می‌طلبد مسئولان برای ایاب و ذهاب و رفاه حال مردم چاره‌ای را بیندیشند.

اصلاح نبود متخصص رادیولوژی، دندانپزشک، نیروی تزریقاتی آقایان و داروخانه را از کمبودهای درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد دانست و خواستار تکمیل کادر اداری این مرکز شد.

وی با اشاره به جایگاه نامناسب درمانگاه تأمین اجتماعی از محدوده شهر و نداشتن نگهبان، از نیروهای انتظامی خواست امنیت درمانگاه و مردم را تأمین کنند.

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اسدآباد در ادامه طرح پزشک خانواده را الگوبرداری از سیستم تأمین اجتماعی دانست و گفت: این در حالی است که سیستم تأمین اجتماعی زیرساخت دارد و برای هر نوع بیماری و ویزیت بیماران اصول و چارچوبی گذاشته اما برای بیمه شهری هنوز این مسائل تعریف نشده است.

وی طرح پزشک خانواده شهری را همچون طرح پزشک خانواده روستایی دارای مزایا و کاستی‌هایی خواند و تصریح کرد: عدم تأمین اعتبار طرح، عدم عضوگیری و اطلاع‌رسانی به مردم، عدم تکلیف بیماران اورژانسی در این طرح از کاستی‌های آن است.

اصلاح خاطرنشان کرد: سیستم ارجاع بیمار به پزشک متخصص یکی از مشکلات طرح پزشک خانواده است و پس‌خوراندی است که پزشک متخصص باید به پزشک عمومی بدهد که وضعیت بیمار چطور است اما هنوز این مسئله در طرح پزشک خانواده اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم با شبکه بهداشت در این طرح همکاری کنیم به شرطی که از چارچوب قوانین تأمین اجتماعی آن فراتر نرویم، اظهار داشت: هنوز مصوبه رسمی اجرای این طرح به صندوق بیمه و درمانگاه ابلاغ نشده است که ما جزو پزشکان تأمین اجتماعی هستیم یا شبکه بهداشت و همچنین تقسیم کار انجام نشده و بودجه‌ای که برای درمانگاه را از کجا تأمین کنیم.

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد نوع ارتباط دکتر با بیمار را در بهبود و درمان تأثیرگذار خواند و گفت: این ارتباط تنگاتنگ بین دکتر و بیمار می‌تواند موجب عدم تجویز داروهای غیر ضروری و دادن مشاوره‌های درمانی شود.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده مردم از دفترچه‌های درمانی خود و دادن دفترچه و عدم توصیه دارو به دیگران از روحانیون خواست مردم را به استفاده از دفترچه خود تشویق کنند چراکه از لحاظ شرعی و قانونی خلاف است. 

اصلاح در پایان سخنان خود از مسئولان شهرستان خواست آن‌ها را در ارائه خدمات بهتر به بیماران یاری کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول