اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت ناکار‌آمد فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کرده است

انتقاد نماینده اردبیل از رکود اجرای بیمارستان فوق تخصصی چشم سرعین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از رکود ساخت بیمارستان فوق تخصصی پروفسور خدادوست در سرعین به شدت انتقاد کرد.

انتقاد نماینده اردبیل از رکود اجرای بیمارستان فوق تخصصی چشم سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح سالن آمفی‌تئاتر شهرداری سرعین و چند پروژه عمران شهری اظهار داشت: احداث مجتمع بیمارستانی فوق تخصصی پروفسور خدادوست فرصتی بسیار مناسب در زمینه جذب توریسم درمانی بود که نه تنها از اقصی نقاط کشور بلکه از کشورهای حاشیه خلیج فارس و حوزه قفقاز می‌توانست گردشگر جذب استان کند.

وی روند کند و رکود آن را در طول سه سال گذشته ناشی از مدیرتی ناکار‌آمد استان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه فرصتی که به راحتی می‌توانست زمینه‌ساز توسعه استان باشد به تهدید تبدیل شده است.

این نماینده مجلس با اظهار تاسف از افکار غیر‌علمی و غیر تخصصی حاکم بر توسعه استان خاطرنشان کرد: برخی از مدیران جلسات تبیین راهبردی توسعه استانی تشکیل‌ می‌دهند اما هیچ آگاهی از راهبرد، سیاست و توجیه صحیح این مسائل ندارند.

حقیقت‌پور به موقعیت گردشگری سرعین اشاره کرد و گفت: شایسته است با آموزش مناسب و برخورد صحیح فرهنگ گردشگر‌پذیری را در سرعین نهادینه کنیم.

این مسئول بیان داشت:‌ اگر می‌خواهیم سرعین به پایگاه اساسی خود برسد باید تصمیمات اساسی و درست برای این شهر اتخاذ شود که در این راستا شهروندان سرعینی نیز باید همراه با مسئولان همگام و هم قسم شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: به همین منظور در نظر داریم با برگزاری جلسات مشترکی با رئیس جمهور و وزرا راهبردهای توسعه همه جانبه سرعین را مورد بررسی قرار دهیم و اعتبارات لازم ملی را در این زمینه اخذ کنیم.

حقیقت‌پور ابراز داشت: چنانچه در این مسیر موفق نشویم نشستی با رئیس مجلس برای جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی برگزار خواهیم کرد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به سیاست دو پهلو و غیر‌منصفانه برخی از ادارات در ارتباط با تخصیص منابع حوزه گردشگری، تصریح کرد:‌ شایسته نیست اعتبارات میلیاردی به شهرهای گردشگری شمال و مرکز اختصاص یابد در حالی که استان اردبیل از این بودجه و امکانات بی‌بهره بماند.

عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به زندگی ماشینی و ضرورت افزایش سطح رفاه شهروندان و ارتقای این شرایط گفت: برای بالا بردن سطح خدمات عمومی باید همه همقدم شویم تا بستر لازم برای بهره‌گیری از صنعت گردشگری مناسب و مطلوب مهیا شود.

حقیقت‌پور تاکید کرد: خدمات‌رسانی به مردم باید همگام با توسعه سطح رفاهی و فکری آنها انجام شود و به یقین توسعه با حرکت رو به جلوی تفکر و اندیشه مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی ظرفیت‌های طبیعی سرعین را به عنوان فرصت مناسب در سطح کشور عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی اصولی و علمی نباید اجازه دهیم این فرصت‌های بی‌نظیر به بیهودگی سپری شده و از آن کسب در‌آمد نکنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نوع نگاه و مدیریت و بهره‌گیری از فرصت‌ها برای پیشبرد امور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: سرعین از یک ظرفیت ملی و جهانی برخوردار است که تنها با نگاهی دقیق و استراتژیک می‌توان از این منبع بهره گرفت.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ پدیده 11 سپتامبر اگر چه تهدیدی برای آمریکا تلقی می‌شد اما با مدیریت بحران آن را به بهترین شکل به فرصتی برای حضور در مناطق در مناطق خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل کرد و توانست به بهانه مقابله با تروریسم بر منافع کشورهای افغانستان، عراق و حتی قفقاز نیز دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول