اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان همدان:

مدیران اعتباری برای بقاع متبرکه اختصاص نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در بحث تخصیص اعتبارات دولتی به بقاع متبرکه رتبه بیست ‌و نهم کشور را داریم چرا که مدیران به بهانه درآمدزا بودن این اماکن اعتباری برای آن در نظر نمی‌گیرند.

مدیران اعتباری برای بقاع متبرکه اختصاص نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه رمضان از اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سطح کشور خبر داد و اجرای این مهم را از منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گفته وی، بر اساس اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سطح کشور بین 10 تا 15 میلیون نفر مخاطب طرح قرار خواهند گرفت که در سه گروه سنی هفت تا 12 سال، 12 تا 17 سال و بالاتر از 17 سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان سهم این استان را در اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، 5 هزار و 350 نفر عنوان کرد که در برش شهرستانی به تفکیک سهم هر شهرستان مشخص است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح ضیافت در ماه رمضان، نیز امامزادگان را پتانسیل‌های مهمی در راستای اجرای طرح‌های اوقاف و امور خیریه دانست و بر لزوم برگزاری برنامه‌های منسجم در این اماکن متبرکه تأکید کرد.

صالحی با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی و مناسبتی در 43 بقعه متبرکه استان همدان از حضور قاری بین‌المللی در برنامه‌های ماه مبارک رمضان در جوار این بقاع خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری "وقف چشمه همیشه جاری"، از تغییر رویکرد این جشنواره در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای مردادماه تا پایان دی ماه سال جاری با اضافه شدن آیتم‌های جدیدی چون فیلم، فیلمنامه‌نویسی و رسانه‌های مکتوب اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری این اداره کل در سطح کشور بر اساس عملکرد سال 90، افزایش آمار سنددار کردن موقوفات، افزایش بهره‌وری موقوفات، فعالیت روابط عمومی، رتبه‌دار شدن این اداره کل در امور اوقافی را از جمله آیتم‌های این کسب رتبه در سطح کشور دانست.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات اوقاف ابراز کرد: در بحث فرهنگی و در مسابقات قرآنی در بحث اعتبارات به شدت می‌لنگیم و بر این اساس نیز شرمنده چهره‌های قرآنی شده‌ایم.

صالحی با تأکید بر لزوم سنددار کردن موقوفات، مساجد و حسینیه‌ها این مهم را از اولویت‌های مهم اوقاف همدان در سال جاری قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد اوقاف استان بوده و در سه ماهه نخست سال جاری مبلغ 270 میلیون تومان نیز از نذورات امامزادگان سطح استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنان خود از نبود اعتبارات دولتی در راستای هزینه‌کرد امامزادگان گلایه کرد و گفت: در بحث اعتبارات دولتی در کشور، استان بیست ‌و نهم هستیم و بسیاری از بقاع متبرکه استان در بحث سرویس بهداشتی نیز مشکل دارند چرا که مدیران به بهانه درآمدزا بودن برای این اماکن اعتبار نمی‌دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول