اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی:

بازنگری فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی بازنگری و بازخوانی فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها را امری ضروری دانست.

بازنگری فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری صبح امروز در جمع شرکت کنندگان دومین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های بیرجند اظهار کرد: اثرگذاری کار اساتید و جایگاه علم بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: در عصری که دشمنان اسلام از هر طرف تهاجم علیه ارزش‌ها و اندیشه‌های دینی را آغاز کرده‌اند باید برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در راستای علم‌آموزی، جهاد علمی و آموزش دینی بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمنان به دنبال تسخیر و تسلط بر اذهان و افکار نسل جوان جامعه هستند و برای تحقق اهداف شوم خود برنامه‌های نرمی را طراحی کرد‌ه‌اند.

جعفری ادامه داد: مدیریت فکری، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان یکی از رسالت‌های خطیر اساتید است و انجام صحیح این رسالت نقش موثری در اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در محیط‌های آموزش عالی در کنار مباحث علمی و تخصصی باید بازنگری و بازخوانی فرهنگی و مذهبی انجام شود، افزود: توجه و اهتمام به مباحث فرهنگی و اعتقادی خود مقدمه‌ای بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته 320 نفر از اساتید یعنی بیش از 50 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های بیرجند در نخستین دوره طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند.

جعفری با بیان اینکه در سال جاری نیز 400 استاد از دانشگاه‌های بیرجند در طرح ضیافت اندیشه ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: در زمینه پذیرش اساتید ثبت‌نام شده در این طرح براساس اولویت‌ها و ضوابط طرح عمل می‌کنیم.

وی مشارکت دانشگاه بیرجند در نخستین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی را 61 درصد دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و آزاد بیرجند در رده‌های دوم و سوم مشارکت در این طرح قرار دارند.

رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی در دو بخش معرفت‌افزایی و مهارتی تقسیم‌بندی می‌شود و این دوره‌ها توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برنامه‌ریزی می‌شود.

جعفری مدرسان این طرح را استادیاران دانشگاهی و طلبه‌های سطح چهار حوزه اعلام کرد و افزود: حضور شرکت‌کنندگان در دوره‌های معرفت‌افزایی این طرح ضروری است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول