اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

کنترل 25 درصد بیماری‌های مشترک توسط وزارت بهداشت

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تنها 25 درصد از بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط وزارت بهداشت کنترل می‌شود.

کنترل 25 درصد بیماری‌های مشترک توسط وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید شایسته ظهر امروز در کمیته بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار کرد: 75 درصد کنترل این بیماری‌ها باید توسط مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه کانون ویروس هاری، حیوانات وحشی و اهلی هستند، گفت: نخستین اقدام در مورد فرد حیوان گزیده شستشوی محل زخم با آب و صابون است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حیوان‌گزیدگی در استان در سه ماهه نخست امسال مشاهده شده است، تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 48 مورد حیوان‌گزیدگی در بیرجند مشاهده شده است.

شایسته بحث آموزش را بسیار مهم دانست و افزود: با آموزش صنف قصابان و توزیع‌کنندگان مواد پروتئینی، آموزش دامپروری‌های صنعتی و آموزش پزشکان بخش خصوصی می‌توان از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری کرد.

وی به شیوع تب کریمه‌کنگو در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: استان‌های همجوار خراسان جنوبی با بروز بالای بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو مواجه هستند که این یک تهدید برای خراسان جنوبی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تب مالت پس از حیوان‌گزیدگی شایع‌ترین بیماری مشترک انسان و دام است، افزود: این بیماری نیروی جوان و فعال جامعه را درگیر می‌کند که باید بیشتر مورد توجه باشد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه همشهریان متقاضی گوشت ارزان هستند، گفت: دام سالم استان برای کشتار به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود در حالی که دام قاچاقی که سلامت آن مورد اطمینان نیست وارد استان شده و با قیمت پایین‌تر فروخته می‌شود که در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود.

 

*دام‌های استان هیچ‌گونه بیماری ندارند

جواد غریبی با اشاره به اینکه دام‌های خراسان جنوبی هیچ‌گونه بیماری ندارند، تصریح کرد: بیشتر دام‌های وارداتی که به استان وارد می‌شوند بیماری داشته که مردم استان را دچار مشکلات متعدد کرده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول