اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نوشهر:

4 کمپ ترک اعتیاد در نوشهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نوشهر گفت: چهار کمپ ترک اعتیاد در نوشهر راه‌اندازی می‌شود.

4 کمپ ترک اعتیاد در نوشهر راه‌اندازی می‌شود

جواد بسطامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی در این شهرستان اظهار داشت: فعالیت اورژانس اجتماعی شامل بخش‌های کاهش طلاق، مداخله در بحران، سامانه 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی نوشهر با اعلام اینکه بیشترین فراوانی طلاق نیز براساس مدت زمان زندگی مشترک در مرحله عقد ثبت شده، گفت: علت طلاق‌ها ترتیب اعتیاد، خیانت زوجین و دخالت اطرافیان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این بین افراد متاهل و کسانی که دارای تحصیلات دیپلم بوده‌اند بیشترین مراجعه را به اورژانس اجتماعی این شهرستان داشتند، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی مانند خدمات مشاوره‌ای را به افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، می‌دهد و تلفن گویای 123 این اداره نیز به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات لازم به شهروندان است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی 123 نوشهر تنها مرکز در غرب مازندران است، گفت: خدمات این مرکز تنها به نوشهر محدود نمی‌شود بلکه شهروندان چالوسی در صورت تماس با سامانه 123 به اورژانس اجتماعی نوشهر وصل شده و از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

بسطامی ادامه داد: اورژانس اجتماعی نوشهر به مدت دو روز در هفته به صورت حضور فیزیکی در خدمت شهروندان چالوسی است.

این مسئول قانون جامع حمایت از معلولان را بسیار مهم بر شمرد و بیان داشت: باید در مبلمان شهری به معلولان هم فکر کرد و شرایط لازم را برای سهولت دریافت خدمات برایشان را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: برخی ادارات کارهای حساس اداری خود را در طبقات بالا انجام می‌دهند در حالی که هیچ گونه امکاناتی برای دستیابی آسان معلولان به آن طبقات وجود ندارد، اما اکنون مسئولان شهرستان نوشهر نسبت به رفع این مشکل حساسیت بیشتری از خود نشان داده و سعی در رفع آن دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نوشهر درباره کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد در نوشهر افزود: در نوشهر تنها دو کمپ مجاز ترک اعتیاد وجود دارد و چهار کمپ دیگر نیز در شرف تاسیس است که در کنار این کمپ‌ها دو مرکز سرپایی نیز با افراد مجرب مشغول خدمات‌دهی به شهروندان هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه امور توان‌ بخشی که شامل انجام فعالیت‌های مددکاری توانبخشی، پرداخت کمک‌های موردی و مستمری به معلولان شدید و خیلی شدید و ارائه لوازم کمک توانبخشی و بهداشتی به معلولان جسمی ـ حرکتی، ضایعه نخاعی، بینایی، شنوایی، بیماران ms است خدمات گوناگونی ارائه می‌شود.

بسطامی متذکر شد: در حوزه جلب مشارکت مردمی و مؤسسات خیریه نیز این حوزه به منظور ساماندهی و جلب کمک‌های خیرخواهانه و خداپسندانه مردم نیکو کار در زمینه‌های جذب کمک‌های نقدی، جذب کمک‌های غیرنقدی، خدمات جذب شده، کمک به احداث مسکن و هماهنگی با مؤسسات خیریه فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

این مسئول اذعان داشت: مردم باید بیش از پیش با خدمات بهزیستی آشنا شوند و بهزیستی را محیطی مطمئن و کارگشا برای رفع مشکلاتشان بدانند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نوشهر در پایان عنوان کرد: احداث مسکن و ایجاد اشتغال دغدغه اصلی بهزیستی است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول