اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان خبر داد

راه‌اندازی اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان از راه‌اندازی اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در استان همدان خبر داد.

راه‌اندازی اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به فعالیت 112 مرکز ترک اعتیاد در استان، از فرمانداران ارائه گزارش آخرین وضعیت مراکز درمانی در باب اعتیاد را خواستار شد.

وی با اشاره به تغییر وضعیت درمانی معتادان از قرص(متادون) به شربت تریاک، خواستار بررسی وضعیت موجود و تبیین تأثیرات این موضوع از سوی فرمانداران و کنترل و هدایت مراکز درمانی در این بحث شد.

سرپرست استانداری همدان تأکید کرد: در استان باید به سمت تغییر وضعیت درمانی معتادان از قرص به شربت برویم چرا که این مهم از سوی وزارتخانه کارشناسی و تخصصی شده و باید اجرایی شود.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان خیابانی از سال گذشته، متکدیان و معتادان خیابانی را معضلی آزاردهنده برای استان و بحث گردشگری دانست و با اشاره به پرخطر بودن این قشر، خواستار بررسی وضعیت درمانی آنها شد.

فامیل‌کریمی خطاب به فرمانداران تصریح کرد: در راستای بررسی جامعه هدف باید جمعیت معتادان زیر پوشش خود را در این طرح احصا کرده و ارائه دهید تا انعکاس داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی اردوگاه اجباری ترک اعتیاد در استان همدان خبر داد و گفت: احداث این مهم در راستای پروسه درمانی و حتی پیشگیری بحث اعتیاد گام مؤثری است.

سرپرست استانداری همدان با بیان اینکه در حوزه مقابله با اعتیاد در استان گزارش‌های بسیار خوبی ارائه شده است، ابراز کرد: همدان هنوز هم مصرف‌کننده مواد مخدر هست که این بحث هشداری جدی است.

وی با اشاره به آمار درمان و پیشگیری از اعتیاد در استان، متذکر شد: باید به سمتی پیش برویم که از آمار کنونی بیرون بیایم چرا که بیشترین آسیب این حوزه آسیب فرهنگی است.

مسئول کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با بیان اینکه این کمیته در شش ماهه دوم سال 90 به علوم پزشکی محول شد، عنوان کرد: طی این مدت سه جلسه برگزار شد که مصوبات مهمی را در بر داشت.

سید محمد موسوی بهار با اشاره به بازدیدهای مستمر از مراکز متادون‌تراپی سطح استان افزود: معضل موجود در بحث درمان این است که در حال حاضر قرص‌های متادون به وفور در دست قاچاقچیان وجود دارد و بیش از 80 درصد معتادان تمایل به قرص‌درمانی دارند در حالی که رویکرد به سمت شربت درمانی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول