اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بیشتر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از نقاط شهر فضا برای رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی شده است، گفت: مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بیشتر شود.

مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بیشتر شود

عباس‌علی خلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در برخی از نقاط شهر شده است، فضای شهری برای رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی شده است، ولی در حال حاضر 16 هزار معلول در استان زنجان وجود دارد که مناسب‌سازی برای رفت و آمد آنها باید بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل بهزیستی در حمایت از معلولان اضافه کرد: بهزیستی یک سازمان فعال بوده و دارای سرفصل‌های کاری مختلفی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در بهزیستی استان زنجان در طول دو سال گذشته اضافه کرد: ایجاد شهرک توانبخشی که کلنگ‌زنی آن صورت گرفته یکی از اقدامات مهمی بوده است که توسط اداره کل بهزیستی استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرک توانبخشی برای نخستین بار در استان زنجان ایجاد شده است و دارای مزایای بسیاری است، افزود: پس از پایان کار شهرک توانبخشی همه خدمات توانبخشی در یک مجموعه تجمیع می‌شود.

خلدی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 100 فعالیت در سازمان بهزیستی وجود دارد، افزود: یکی از اموری که به صورت جدی در بهزیستی دنبال می‌شود، بحث آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد تاثیرگذار در عملکرد بهزیستی کمک به مردم و خیران است، اضافه کرد: خیران و مردم همکاری مطلوبی در این زمینه با بهزیستی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل بهزیستی استان زنجان در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان بهزیستی افزود: ساخت منازل مسکونی مددجویی فقط یکی از اقدامات بهزیستی در زمینه حمایت از جامعه هدف این سازمان است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مطلوب بهزیستی استان زنجان در زمینه امور پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: مراکز دولتی و غیردولتی فعال مشاوره در سطح استان اقدام به ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان بهزیستی و افرادی که به این مراکز مراجعه کرده‌اند، می‌کنند.

خلدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بهزیستی آموزش مهارت‌های زندگی است، افزود: به این منظور تیم‌های آموزشی و مشاوره در سطح استان فعال بوده و اقدام به ارائه مشاوره می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به مناسب‌سازی فضا برای معلولان از سوی بهزیستی افزود: اجرای طرح CBR به این منظور صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول