اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

گسترش آموزش‌ها برای توانمندسازی معلولان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی معلولان و مددجویان بهزیستی در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

گسترش آموزش‌ها برای توانمندسازی معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در دیدار با جمعی از معلولان و مددجویان بهزیستی استان در محل استانداری گیلان با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان بهزیستی و معلولان استان باید در راستای گره‌گشایی از مشکلات آنها باشد، اظهار کرد: انتظار می‌رود بهزیستی برای ارائه خدمات به 72 هزار نفر از محرومان زیرپوشش خود طرح‌های جدید و نوآورانه ارائه دهد.

وی، توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دین مبین اسلام و سیره عملی پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) نیز وجود دارد.

 مقام ارشد دولت در گیلان، ادامه داد: دولت نیز در راستای این نوع نگاه از طریق ساخت مسکن مهر، واگذاری سهام عدالت و قانون هدفمندی یارانه‌ها به دنبال خدمات بیشتر به قشرهای محروم جامعه است.

وی، با اشاره به گستردگی خدمات مختلف ارائه شده به مددجویان بهزیستی و نیازهای این افراد ابراز کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود به معلولان و افراد نیازمند کمک کرد و مدیرکل بهزیستی گیلان باید با مشورت انجمن‌های زیر پوشش وظیفه هر دستگاه اجرایی را در این زمینه مشخص کند.

استاندار گیلان، داشتن نگاه ترحم برانگیز به معلولان را بسیار زشت خواند و یادآور شد: این افراد با وجود محدودیت‌های جسمی و روانی ثابت کرده‌اند در صورت حمایت و برنامه‌ریزی درست می‌توانند استعدادهای خود را در جامعه شکوفا کنند از این رو باید اجرای سیاست‌های توانمندسازی را تقویت کنیم.

وی گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی را برای توانمندسازی معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی ضروری دانست و از آمادگی استان در این زمینه خبر داد.

سعادتی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، رسیدگی به محرومان و نیازمندان را یکی از پیام‌های جدی ماه مهمانی خدا نامید و افزود: ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت علی (ع) در کنار کارهای مختلف به سرکشی از ایتام و نیازمندان توجه بسیار داشتند که این موضوع مهم می‌تواند سرمشق خوبی برای همه ما به ویژه نیکوکاران باشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در نشست مذکور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: 72 هزار نفر از محرومان و معلولان جامعه زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند.

کیانوش کوچکی‌نژاد، ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 771 نفر، تلاش برای ساخت مسکن مددجویان، ساماندهی 810 نفر از زنان سرپرست خانوار، 71 کودک کار، کمک هزینه تحصیل به دانشجویان، پرداخت کمک هزینه هر ماه برای 7 هزار و 200 نفر از معلولان را از جمله اقدام‌های این سازمان در سال گذشته عنوان کرد.

همچنین جمعی از معلولان و اعضای انجمن‌های معلولان نیز در نشست مذکور خواستار راه‌اندازی اخبار ناشنوایان، اهدای زمین برای ایجاد انجمن‌های شهرستانی معلولان نابینا، ناشنوا و جسمانی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مددجویان و توجه به تجهیز ورزش معلولان شدند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول