اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

صادرات 43 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال 43 میلیون و 49 هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 43 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری

رحمت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 43 میلیون و 49 هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به کالاهای صادر شده از این استان، گفت: لوازم خانگی، چینی، ظروف پلاستیکی، مصالح ساختمانی، موکت، مغز بادام، شکلات، ماهی و خوراک ماهی و قارچ از جمله این کالاها محسوب می‌‎شود.

صفری خاطرنشان کرد: 73 درصد از کالاهای صادراتی این استان به کشورهای امارات، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالای لوازم خانگی در بخش صادرات، سهم قابل توجه این تولیدات در صادرات استان نشانه توسعه یافتگی استان در تولید کالاها و محصولات فنی است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار صادرات سال‌های اخیر چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید لوازم خانگی جزو استان‌های پیشرو کشور است.

صفری کشور عراق را مقصد نخست صادرات کالاهای این استان عنوان کرد و گفت: در بین کشورهای واردکننده کالاهای استان، عراق با 76 میلیون دلار و هندوستان با 10 میلیون دلار رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سالانه 29 کالای مختلف از چهارمحال و بختیاری به 25 کشور دنیا صادرات می‌شود که ارزآوری مناسبی برای کشور و اقتصاد استان است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول