اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس بازرگانی بین‌الملل:

آموزش در هدایت تولیدکنندگان به سوی صادرات مؤثر است

خبرگزاری فارس: یکی از مدرسان بازرگانی بین‌الملل با مفید ارزیابی کردن آموزش‌های تخصصی در زمینه صادرات گفت: آموزش نقش مؤثری در هدایت تولیدکنندگان به سوی صادرات دارد.

آموزش در هدایت تولیدکنندگان به سوی صادرات مؤثر است

محمود مسعودی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نکات مهم و طلایی در تجارت بین‌الملل که به همت مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش مؤثری در هدایت تولیدکنندگان به سمت صادرات دارد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان تصریح کرد: آموزش به تجار و صنعتگران نباید به برگزاری یک کارگاه محدود و خلاصه شود بلکه باید این آموزش‌ها به صورت گسترده و مستمر ادامه یابد تا تأثیرات آن در صادرات نمایان شود.

مدرس بازرگانی بین‌الملل با ابراز نگرانی از نبود تخصص در بخش صادرات گفت: بخش صادرات از فقر اطلاعاتی و تخصصی صادرکنندگان و تولیدکنندگان رنج می‌برد.

وی به عوامل فقر تخصص در زمینه صادرات اشاره و بیان کرد: نبود آگاهی و آشنایی به قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان، نداشتن تخصص کافی در زمینه صادرات و آشنا نبودن برخی رایزنان از مزیت‌های مطلق کشورهای هدف، از جمله مشکلاتی است که در زمینه صادرات به چشم می‌خورد.

مسعودی با تاکید بر نقش تاثیرگذار تولیدکنندگان و صادرکنندگان در توسعه صادرات تصریح کرد: اگر در هر جامعه‌ای مزیت‌های تولیدی و صادراتی شناخته شود می‌تواند در رونق اقتصادی آن جامعه تأثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از صادرات و تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات مناسب برای آنان از جمله مواردی است که می‌تواند در امر صادرات مفید باشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول