اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

حقوق نادیده گرفته شده معلولان احیا شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: حق و حقوق نادیده گرفته شده معلولان باید احیا شده و نسبت به جبران مافات اقدام شود.

حقوق نادیده گرفته شده معلولان احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در مراسم افتتاح چندین طرح خدمات‌رسانی به معلولان و مددجویان در خلخال اظهار داشت: یکی از این حق و حقوق‌ها مربوط به سهم سه درصدی آنها در اشتغال است که در گذشته‌های دور نسبت به آن بی‌توجهی شده اما با عنایت دولت خدمتگزار در چند سال اخیر و در بندهایی از استخدام‌های گوناگون این حق و حقوق احیا شده و نسبت به تامین آن حرکت‌های مثبتی را شاهد هستیم.

وی به دو دغدغه‌ اساسی معلولان و مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: مسکن و اشتغال جزو دغدغه‌های لاینفک این قشر است که اگر نسبت به رفع آن اقدام نشود ممکن است نارسایی‌ها و برخی گله‌‌مندی‌ها و آسیب‌ها را در جامعه نیازمند  و مورد حمایت شاهد باشیم.

این مسئول با قدردانی از بهزیستی و کمیته امداد در یاری‌رسانی به محرومان ابراز داشت: جامعه اسلامی ما به دلیل شعارها و احکام نورانی اسلامی و الهی در توجه به محرومان باید سرآمد و پیشرو باشد که در این زمینه حرکت‌های خوب و مثبتی را در سال‌های اخیر شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس بهزیستی شهرستان خلخال نیز اظهار داشت: در دو سال اخیر در تامین مسکن و اشتغال معلولان و مددجویان یک حرکت تاریخی صورت گرفته است.

پرویز مصطفایی افزود: سعی داریم بر اساس سیاست سازمان بهزیستی افراد فاقد مسکن و اشتغال را شناسایی کنیم و با ثبت اطلاعات آنها در سامانه کشوری نسبت به تامین مسکن و ایجاد اشتغال آنها اقدام لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال 15 واحد مسکن مددجویی تکمیل و در اختیار اقشار محروم و معلول قرار می‌گیرد گفت: از این تعداد 12 واحد مسکن مهر و سه واحد نیز در قالب خود مالکین احداث شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول یادآور شد: به ازای هر واحد 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای تهیه و تامین مسکن مهر پرداخت می‌شود که صاحبان این واحدها از 6 میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال به شرایط ساخت مسکن خود مالکین نیز اشاره کرد و افزود: افراد متاهل زیرپوشش بهزیستی می‌توانند از مزایای تسهیلات 18 میلیونی به همراه 4 میلیون تومان کمک بلاعوض استفاده کرده و به ساخت و تکمیل واحدهای خود اقدام کنند.

این مسئول در ادامه از حمایت‌های انجام شده از مددجویان روستایی برای مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: در این زمینه بنیاد مسکن با تامین اعتبار مناسب تلاش می‌کند به نیازها پاسخ دهد.

وی در پایان ابراز داشت: احداث 25 واحد مسکن معلولان و مددجویان نیز در دست اقدام است که با همکاری خوب خیرین امیدواریم تا پایان دولت دهم بتوانیم این واحدها را تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول