اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

27 هزار نوآموز گیلان سنجش سلامت شدند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: بیش از 27 هزار و 766 نفر از نوآموزان آماده ورود به دبستان سنجش سلامت شدند که بالغ بر 88 درصد را شامل می‌شوند.

27 هزار نوآموز گیلان سنجش سلامت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از  رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم بعد از ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان وضعیت اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با بیان اینکه نوآموزان آماده ورود به دبستان سنجش شدند، اظهار کرد: در هفتمین هفته از اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان، بیش از 88 درصد و تعداد 27 هزار و 766 نفر مورد ارزیابی‌های هوش، بینایی، شنوایی، سلامت عمومی، دهان و دندان ... قرار گرفتند.

این مسئول، ادامه داد: با پایان یافتن هفتمین هفته اجرای طرح سنجش تا تاریخ 29 تیرجاری تعداد 27 هزار و 766 نفر از نوآموزان آماده ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از بین آن تعداد 25 هزار و411  نفر به مدارس عادی و تعداد  2 هزار و 350  نفر به مرحله تخصصی طرح سنجش معرفی شدند.

به گفته وی، در مرحله تخصصی، تعداد 502 نفر از نوآموزان مشکوک به مشکل بینایی، 583 نفر مشکوک به مشکل شنوایی و 951 نفر نوآموزانی که در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکرده بودند تشخیص داده شدند و 319 نفر نیز مشکوک به بیش از یک مشکل بودند.

بشارتی‌مقدم با بیان اینکه پایگاه‌های طرح سنجش سلامت در مدت ماه مبارک رمضان تعطیل است، خاطرنشان کرد: از 4 شهریور ماه طی بخشنامه‌ای مکان اجرای دوباره طرح سنجش و پایگا‌ه‌های مورد نظر به مناطق و اداره‌های آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی، طرح سنجش را فرصتی برای شناخت دقیق نوآموز در تشخیص و برطرف کردن مشکلات جسمی و ذهنی او دانست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول