اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا:

معتادان بهبود یافته از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا گفت: معتادان بهبود یافته این شهرستان از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار می‌شوند.

معتادان بهبود یافته از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار می‌شوند

سید حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: افزایش گرایش جوانان در جامعه به اعتیاد مواد مخدر از جمله موارد خانمان‌سوز و اسفناکی است که جوامع مختلف با آن روبه‌رو هستند و در این راستا باید چاره‌اندیشی مناسب صورت گیرد.

وی گفت: سازمان بهزیستی سازمانی است تخصصی و معتبر که بر اساس قوانین و مقررات موجود ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و آموزش به افراد در معرض آسیب‌دیدگان اجتماعی و معلولان در راستای حفظ و ارتقای شاخص‌های سلامت و رفاه اجتماعی به منظور حمایت و توانمندسازی ارتقای کیفیت زندگی گروه‌های هدف تلاش می‌کند.

به گفته کاظمی آموزش معتادان پاک شده از جمله فعالیت‌های مهم سال جاری بوده که در این راستا تعداد یکصد نفر از معتادان بهبود یافته در فنی و حرفه‌ای بر اساس تفاهمنامه به‌عمل آمده مشغول آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند و پس از اتمام آموزش از تسهیلات خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی و مرکز DIC و روستامهد حاشیه برای خدمت به مردم منطقه عباس‌آباد از جمله فعالیت‌های مهم ما در این رابطه بوده که با برنامه‌ریزی مناسب در دست اقدام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا برنامه‌های در دست اقدام  سال جاری را علاوه بر پیگیری برنامه‌های سال گذشته، ایجاد یک مجتمع روستایی خصوصی، ایجاد مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست خصوصی، ایجاد مرکز مشاوره، پیگیری توانمندسازی اقتصادی مسکن و اشتغال، پیگیری توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی و سایر بر نامه‌های تخصصی عنوان کرد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به معلولان و مددجویان اذعان داشت: توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو برنامه مهم سازمان بهزیستی در کنار سایر خدمات تخصصی ارائه شده به جامعه هدف است که در سال جاری این دو موضوع به ویژه توانمندسازی فرهنگی در اولویت کاری سازمان قرار دارد.

کاظمی با اشاره به سایر فعالیت‌های بهزیستی، همچون توجه به روستامهدها، همکاری با مهدهای شهری، مسکن معلولان، مناسب‌سازی اماکن عمومی متذکر شد: موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی در سال جاری با جدیت بیشتر در کمیته مناسب‌سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در این راستا اقدام جدی صورت گیرد.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول