اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین خواستار شد

برخورد قاطع با روزه‌خواران

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: باید در برخورد با روزه‌خوارانی که سبب ضایع شدن حقوق آحاد جامعه می‌شوند، قاطع بود.

برخورد قاطع با روزه‌خواران

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نیروهای انتظامی در مرحله نخست برخورد با افراد روزه‌خوار در ماه مبارک رمضان باید با تذکر دادن لسانی آنان را از انجام عمل منکر بازدارند و این تذکر لسانی که همان امر به معروف و نهی از منکر است بر عهده همه آحاد جامعه است نه تنها نیروی انتظامی.

وی ادامه داد: در صورت ارتکاب دوباره روزه‌خواران به عمل روزه‌خواری در جامعه، نیروهای انتظامی باید در مرحله دوم آنان را با وظایف و حقوق اجتماعی خود در جامعه آگاه کنند تا آنان متوجه انجام عمل منکرشان شوند و از انجام دادن آن عمل دست بردارند.

عباسی اضافه کرد: در صورتی که افراد روزه‌خوار در برابر انجام منکر مقاومت کرده و آن عمل را ادامه دهند، باید نیروهای انتظامی در مرحله سوم با آنان برخورد شدیدتر و قاطع‌تری به اجرا درآورند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: رانندگان با نبستن کمربند ایمنی و عبور از چراغ قرمز مرتکب تخلف قانونی می‌شوند و نیروهای انتظامی با آنان برخوردهای قانونی کرده تا نظم اجتماعی در جامعه رعایت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد روزه‌خوار نیز در ماه مبارک رمضان حقوق و نظم اجتماعی آحاد جامعه را به صورت آشکار در جامعه اسلامی ضایع می‌کنند که باید نیروهای انتظامی با این اقدام آنان برخوردهای قانونی کرده تا این حقوق در جامعه رعایت شود.

آحاد جامعه در برخورد با روزه‌خواران، آنان را نهی از منکر کنند

وی با اشاره به اینکه افراد بسیار کمی در جامعه به صورت آشکار اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، تصریح کرد: آحاد جامعه در مرحله نخست برخورد با این افراد، باید آنان را امر به معروف و نهی از منکر کنند تا آنان با آگاه شدن از ارتکاب عمل زشتشان از انجام دادن این منکر دست برداشته و دیگر مرتکب آن نشوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه می‌توانند با امر به معروف و نهی از منکر کردن افراد روزه‌خوار در ماه مبارک رمضان فضای معنوی جامعه را معنوی‌تر کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تذکر دادن لسانی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در جامعه بسیار مؤثر باشد، ابراز کرد: هر فردی با چند بار تذکر دادن لسانی به فرد منکر می‌تواند او را تشویق کند که دیگر مرتکب منکر نشود.

عباسی ادامه داد: برخی از افراد روزه‌خوار در جامعه با نهی از منکر کردن دست از عمل زشتشان برنمی‌دارند که باید در این مرحله نیروهای انتظامی که ضامن حفظ حرمت جامعه هستند با این قانون‌شکنی‌ها برخورد کنند.

در ماه رمضان فساد اخلاقی در جامعه کاهش چشم‌گیری می‌یابد

این مقام مسئول تصریح کرد: هر ساله طبق گزارش منابع موثق در ماه مبارک رمضان جرم و فساد اخلاقی در جامعه کاهش پیدا می‌کند و همچنین مراجعه مردم به دادگاه‌ها، ضایع کردن حقوق دیگران و تعداد زندانیان در این ماه مبارک کاهش می‌یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: تحقق این امر نشان‌دهنده این است که آحاد جامعه به خداوند متعال نزدیک‌تر شده‌اند و همین امر منجر به کاهش فساد اخلاق اجتماعی در جامعه شده است.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول