اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی:

موفقیت طرح پزشک خانواده در گروی فرهنگ‌سازی آن است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ‌سازی لازمه اجرای موفق طرح پزشک خانواده است و باید در این حوزه قدم برداشت.

موفقیت طرح پزشک خانواده در گروی فرهنگ‌سازی آن است

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح پزشک خانواده فوق‌العاده عالی است حتی در کشورهای مختلف دنیا به مرحله اجرا گذاشته شده و نتیجه مطلوبی هم در بر داشته است ولی برای اینکه اجرای آن در کشور ما نیز موفقیت‌آمیز باشد باید در جامعه بسترسازی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اشکالات مختلفی در این طرح وجود دارد که این اشکال‌ها از نحوه اجرا و تخصیص بودجه سرچشمه می‌گیرد که اگر این ایرادها رفع شود برای همه اقشار جامعه مزایایی در بر دارد که انتظار می‌رود مسئولان و تصمیم‌سازان نسبت به رفع عیوب موجود اهتمام کنند.

رستم‌زاده با بیان اینکه نظام سلامت به شدت نابسامان است، ادامه داد: نظام سلامت کشورمان هم‌اکنون تا حدود زیادی نابسامان است به طوری که افراد مختلفی طبق دلخواه خود به پزشک و متخصص مراجعه می‌کنند ولی با اجرای این طرح تا حدود زیادی مشکلات رفع می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نظام سلامت در کشور به صورتی است که هر کس طبق دلخواه خود به دیگران دارو و راهکار درمانی پیشنهاد می‌کند و افراد مختلف در روند درمان به طور غیرقانونی دخالت می‌کنند در حالی که در سایر زمینه‌ها اعم از امور مالی به هیچ عنوان کسی در کار دیگری دخالت نمی‌کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تعداد بیمارانی که در این کشور به متخصص مراجعه می‌کنند، هشت برابر استانداردهای جهانی است به طوری که در هیچ جایی تا این اندازه به ام‌آرآی، رادیوتراپی و سی‌تی‌اسکن مراجعه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول