اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

بدحجابی بیماری واگیردار اجتماعی است/زنان کارمند باید محجبه‌ترین زنان جامعه باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: بدحجابی نوعی بیماری واگیردار و ناامنی اجتماعی بوده که برای برخورد با این پدیده، همه مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند.

بدحجابی بیماری واگیردار اجتماعی است/زنان کارمند باید محجبه‌ترین زنان جامعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس شریعت پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد(ص) ایجاد شده‌ است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری عقیده دارند که حرکات و رفتار مسئولان و آحاد جامعه باید بر اساس موازین شرعی باشد.

وی تفکر شیعی را سبب نجات انسان از ناهنجاری‌ها دانست و افزود: بر اساس همین تفکر امام علی(ع) و امام حسین(ع) هدف و غرض خود را از مبارزه و قیام، نجات انسان بیان فرمودند.

دیدگاه مقام معظم رهبری در برخورد با بدحجابی تذکر لسانی است

امام جمعه گچساران ابراز داشت: بدحجابی و بی‌حجابی سبب ناامنی اجتماعی و اخلاقی شده و این ناامنی نوعی بیماری اجتماعی واگیردار و سرایت‌کننده است.

حجازی با طرح این پرسش که راه علاج و درمان بد‌حجابی و بی‌حجابی چیست، تأکید کرد: در راه مبارزه با این پدیده و ناهنجاری اجتماعی مسئولان نباید توپ را به زمین هم انداخته و دنبال مقصر باشند.

وی یادآور شد: مقصر معرفی کردن همدیگر و تبرئه خود از مشکلات به وجود آمده، خودفریبی بوده و کمکی به حل این مشکل نمی‌کند.

حجازی بزرگترین و عالی‌ترین عنایت خداوند به انسان را تسلط بر خویشتن عنوان و خاطرنشان کرد: در ماه رمضان باید به خدا و اهل بیت(ع) متوسل شد تا خداوند به انسان کمک کند و او را بر خود مسلط کند.

وی با طرح این پرسش که چگونه امنیت اخلاقی، اجتماعی، شغلی و اداری را در جامعه حفظ کنیم، بیان داشت: دنبال مقصر گشتن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند چون در این صورت اگر عمر طولانی نیز داشته باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.

امام جمعه گچساران و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تأکید بر اینکه دنبال کالبدشکافی عملکرد مسئولان گذشته نباشیم، تصریح کرد: برای عیب‌تراشی وقت و زمان خود را از دست ندهیم.

حجازی با اشاره به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، به بیان دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و متذکر شد: در حال حاضر دیدگاه و تفکر مقام معظم رهبری بر تذکر لسانی است.

وی ادامه داد: دیدگاه مقام معظم رهبری باید کارشناسی‌شده و سنجیده، منطقی و قانونی و به طور دقیق عملیاتی شود.

حجازی با اشاره به وضعیت موجود و مختلط بودن برخی تالارهای عروسی در گچساران عنوان داشت: در صورت صلاحدید فرماندار و مسئولان در زمینه مدیریت برگزاری جشن‌های عروسی در تالارها، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

امام جمعه گچساران افزود: در این زمینه برخورد شدید و غیرمنطقی و یا رها کردن کامل برگزاری جشن‌ها، مورد نظر نیست، بلکه مدیریتی مناسب و منطقی لازم و ضروری است.

حجازی با اشاره به اهمیت و تأثیر تذکر لسانی بر افراد جامعه گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توانند برای تأثیر مطلوب و مناسب از افراد متخصص و کارشناس به ویژه بانوان در زمینه ایراد سخنرانی استفاده کنند.

وی با تأکید بر حفظ مبانی دینی تصریح کرد: اگر دشمنان و مخالفان نظام دینی و اسلامی ایران، مبانی دینی را از ما بگیرند، اصل نظام را خواهند گرفت و در این صورت اعتبار، آبرو و حیثیت جامعه اسلامی از بین می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گچساران رعایت موازین اسلامی را هدف مهم امام راحل و مقام معظم رهبری از ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: در صورت رعایت موازین شرعی، استحکام نظام بیشتر شده و دشمنان انقلاب تضعیف خواهند شد.

ایجاد حوزه‌های علمیه بزرگ در گچساران حق 30 ساله مردم است

حجازی با بیان اینکه در پی تأسیس و گسترش حوزه‌‌های علمیه بزرگ برادران و خواهران در گچساران هستیم، یادآور شد: ایجاد حوزه‌های بزرگ برادران و خواهران و مراکز دینی و مذهبی، حق 30 سال گذشته مردم این شهرستان بوده و مسئولان در این زمینه باید هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به لزوم تأسیس حوزه‌های علمیه بزرگ در گچساران ادامه داد: مردم این شهرستان شیعه اثنی‌عشری هستند و باید در زمینه احداث حوزه کار کرد اما لازمه‌اش خلوص نیت، اتحاد، همکاری با یکدیگر و هزینه کردن از نظر مالی و صرف وقت است.

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت حفظ حجاب در ادارات و دستگا‌ه‌های اجرایی عنوان داشت: محجبه‌ترین بانوان در جامعه باید بانوان کارمند و شاغل در ادارات باشند و اگر حتی یک خانم در دستگاه‌های اجرایی حجاب درستی نداشته باشد سنگین و سخت است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول