اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل استفاده مجاز از آفت‌کش‌ها صورت گرفت

صدور پروانه استاندارد تشویقی برای باغداران کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل استفاده مجاز از آفت‌کش‌ها، 21 پروانه استاندارد تشویقی برای باغداران کهگیلویه و بویراحمدی صادر شد.

صدور پروانه استاندارد تشویقی برای باغداران کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 21 فقره پروانه استاندارد تشویقی برای باغداران این استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان حد مجاز فلزات سنگین و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی در استانداردهای ملی تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به آیین‌نامه صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز یا باقیمانده سموم آفت‌کش‌ها، از باغات این استان نمونه‌برداری انجام شده و نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های همکار کشور مورد آزمایش قرار گرفته است.

این مسئول افزود: با توجه به استاندارد بودن میزان کرم در نمونه‌ها، پروانه استاندارد تشویقی برای این باغات صادر گردیده است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: پرونده 64 باغ سیب در استان نیز در حال بررسی است و در آینده نزدیک اقدامات لازم برای صدور پروانه استاندارد آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول