اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری استان کردستان:

بومی‌سازی اقدامات فرهنگی چاره ناهنجاری‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: نسخه واحد فرهنگی کشور در این استان پاسخگو نیست بلکه بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی چاره ناهنجاری‌های اجتماعی در کردستان است.

بومی‌سازی اقدامات فرهنگی چاره ناهنجاری‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی در جلسه اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان در سنندج از کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان فرهنگی به اجرای برنامه‌های محتوایی انتقاد کرد و اظهار داشت: این مسئله موجب افزایش آمار بزه و هنجارشکنی‌ها در جامعه می‌شود.

وی برخوردهای قاطع در کنار توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی را مقابله با ناهنجاری‌ها در جامعه دانست و افزود: مشارکت جدی دستگاه‌های متولی امر فرهنگ و مسائل دینی ضرورت دارد که باید به این مهم توجه کرد.

بابایی بیان داشت: آگاهی‌بخشی به جامعه و تبیین آموزه‌های دین مولفه شاخص بازداشتن افراد از حرکت در مسیر آسیب‌های اجتماعی است که تنها با زمینه‌سازی مسئولان امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی، نباید همه افرادی را که مرتکب جرائم در سطح جامعه می‌شوند به یک چشم نگاه کرد و با همه آنان برخورد یکسانی داشت چراکه برخی از این افراد از روی ناآگاهی به این حوزه ورود پیدا می‌کنند که بصیرت‌افزایی و روشنگری این افراد را دوباره به جامعه باز می‌گرداند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان تقویت خداباوری در بین افراد جامعه به ویژه در بین جوانان را بهترین راه مقابله با ارتکاب برخی از جرائم عنوان کرد و افزود: امروز برخی از جوانان ما به دلایل مختلف دین‌گریز بوده و همین مهم عامل ارتکاب برخی از جرائم شده است.

وی بر ترویج زندگی متعالی اسلامی ایرانی در بین افراد جامعه تاکید کرد و گفت: متولیان فرهنگی استان باید با یک مهندسی فرهنگی این نوع زندگی را در جامعه نهادینه کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در ادامه بر بومی‌سازی برنامه‌های دینی و فرهنگی با توجه به نیاز و اعتقادات مردم استان تاکید کرد و گفت: برای مقابله با ناهنجاری‌ها و توسعه و گسترش هنجارها در جامعه نمی‌توان نقشه راهی را که در مرکز کشور تدوین می‌شود در این استان اجرایی کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی زمانی می‌تواند نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشند که متناسب با نیاز، شرایط و ظرفیت‌های استان باشد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول