اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

بازتوانی و اشتغالزایی 275 زن سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته شاهد باز توانی و ایجاد اشتغال برای 275 نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند در استان بودیم.

بازتوانی و اشتغالزایی 275 زن سرپرست خانوار

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما شاهد فعالیت 22 گروه همیار در سطح استان با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار بودیم تا بتوانیم آنان را مهیای حضور در عرصه‌های تولید و بهره‌وری اقتصادی کنیم.

این مسئول از فعالیت 260 واحد مهد کودک، کلینیک مددکاری و مؤسسه خیریه در حوزه امور اجتماعی خبر داد و گفت: در این زمینه واگذاری مسئولیت مددکاری یک هزار و 650 فقره پرونده به این مجموعه‌های غیر دولتی در یک صورت گرفته و یک فرایند مطلوب را در پاسخگویی به مخاطبان شاهد هستیم.

وی در ادامه از اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بیش از 150 زن سرپرست خانوار زیر پوشش این طرح قرار گرفتند تا سلامت جسمی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

احمدیان در خصوص پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند به تعداد 3 هزار و 400 خانوار و پوشش جمعیتی 7 هزار و 500 نفر ابراز داشت: در کنار آن برخی پرداختی‌های موردی را نیز برای افراد نیازمند جامعه شاهد بودیم تا به توان‌افزایی آنها کمک کرده باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یکی از اقدامات مناسب و خوب دولت خدمتگزار را ارائه بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و شهری اعلام کرد و افزود: در این ارتباط یک هزار و 65 نفر در روستاها و 934 نفر در مناطق شهری از بیمه زنان سرپرست خانوار بهره‌مند شدند که بخش عظیمی از هزینه‌های پرداختی در حوزه بیمه را بهزیستی متقبل شده است.

این مسئول در خصوص ارائه خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان نیز اظهار داشت: هم اکنون 231 دانشجو و یک هزار و 278 دانش‌آموز تحت حمایت داریم که برای آنها خدمات متنوع نظیر پرداخت شهریه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و سایر خدمات آموزشی و تحصیلی را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول