اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه فردوس:

حق‌الاجاره و حقوق موقوفات به‌روز‌رسانی شود

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه شهرستان فردوس گفت: به منظور توجه به نیات واقفان باید حق‌الاجاره و حقوق موقوفات به‌روزرسانی شود.

حق‌الاجاره و حقوق موقوفات به‌روز‌رسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه فردوس اظهار کرد: باید با تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، جایگاه و اعتماد به وقف را به جامعه برگرداند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره واقفان و خیران نیک‌اندیش خواستار احیا و صیانت از حقوق موقوفات شد و ارزش‌گذاری بین املاک شخصی و موقوفات را ارزیابی نادرستی دانست.

امام‌جمعه فردوس با تقدیر از تلاش‌های محسوس و معمول اوقاف در زمینه‌های فرهنگی خواستار سر و سامان دادن وضعیت هیئت امنا، خادمان مساجد و بقاع شد و افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان رونق پیدا کند.

بابایی ماهانی‌نژاد تصریح کرد: امروز اوقاف و امور خیریه با برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، تربیت حافظان و قاریان قرآن، برنامه‌های ترتیل‌خوانی و تفسیر در بقاع متبرکه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان را دنبال می‌کند.

وی درباره به‌روز‌رسانی حق‌الاجاره موقوفات یادآور شد: کسی حق ندارد در این امر مهم دخالت کند و این مقوله یکی از وظایف مسئولیتی اداره اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس نیز از برگزاری کرسی تلاوت کلام وحی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی گفت: با هدف ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی طرح کرسی تلاوت کلام وحی برای نخستین‌بار در بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم (ع) شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده است و هر روز بیش از 200 نفر در مراسم تلاوت کلام وحی حضور می‌یابند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس برگزاری مراسم اطعام نیازمندان، توزیع سبد مواد غذایی بین محرومان و نیازمندان و اطعام طلاب علوم دینی بر اساس نیات واقفان در مدرسه علمیه حبیبیه را از جمله برنامه‌های این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول