اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

70 درصد از موقوفات خراسان جنوبی مربوط به عزاداری امام‌حسین ‌(ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود، گفت: 70 درصد از موقوفات استان مربوط به عزاداری امام‌حسین ‌(ع) است.

70 درصد از موقوفات خراسان جنوبی مربوط به عزاداری امام‌حسین ‌(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی صبح امروز در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی با امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه به بحث اجرای نیت واقف در استان در سال‌های گذشته توجه نمی‌شده است، اظهار کرد: باید در اجرای نیت واقفان تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت اوقاف حفظ و نگهداری از بقاع و اجرایی کردن موقوفات است، گفت: موقوفات نخست باید احیا و نگهداری شده و بعد اجاره‌ها به‌روزرسانی و بعد از آن نیت واقفان اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی تبیین برنامه‌های اوقاف را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: شناسایی موقوفات موجود در روستاها و شهرهای استان، ساماندهی موقوفات و به روزرسانی اطلاعات موقوفات برای تهیه سند جامع موقوفات در خراسان جنوبی از مهم‌‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

گرایلی موقوفات را بازوی توانمند اقتصادی در حکومت اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه قوانین موقوفات مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: 40 درصد از برنامه‌ها به اجرای نیت واقفان و 40 درصد دیگر به بحث به روزرسانی موقوفات اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی تصریح کرد: باید درآمد هر امامزاده برای خود آن امامزاده هزینه شود و به این نکته مهم توجه ویژه داشت.

گرایلی هزینه نکردن درآمد در زمان و مکان مورد نظر واقف در برخی از وقف‌ها و تجدید نکردن اجاره‌بهای املاک وقفی را از مهم‌ترین مشکلات وقف در خراسان جنوبی دانست.

وی با بیان اینکه باید زمینه اخلاص در رفتار انسان‌ها به وجود بیاید، افزود: امروزه با ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانیم بر سرعت چرخه اقتصادی کشور بیفزاییم و فقرزدایی را در جامعه به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول