اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

60 درصد مصوبات دره‌مرادبیک همدان اجرایی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: بیش از 60 درصد از مصوبات منطقه دره‌مرادبیک همدان اجرایی شده است.

60 درصد مصوبات دره‌مرادبیک همدان اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن ‌قهرمانی‌مطلق بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی دره‌مرادبیک همدان اظهار کرد: با توجه به اختصاص 1.5 میلیارد تومانی اعتبارات به بخش عمرانی منطقه دره‌مرادبیک، در نشست سال گذشته 20 مصوبه برای منطقه دره‌مرادبیک اعلام شد که تاکنون 13 مورد آن اجرایی، پنج مصوبه در حال پیگیری و تنها دو مورد بدون اقدام مانده که به زودی پیگیری‌های لازم در خصوص آنها انجام می‌شود.

وی افزود: آسفالت معابر که یکی از خواسته‌های مهم اهالی محسوب می‌شود در دست اقدام است و با اعتبار پرداخت شده به شهرداری امید می‌رود این طرح تا آغاز فصل سرما به اتمام برسد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در مباحث درمانی، درخواست احداث درمانگاه توسط اهالی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت که امید است ظرف یک سال آتی افتتاح شود.

وی بیان کرد: اعتبار نخست طرح مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی دره‌مرادبیک برای آغاز کار 200 میلیون تومان و در ادامه 300 میلیون تومان است که امید است تأمین و تجهیز امکانات این مرکز توسط مجمع خیرین سلامت انجام گیرد.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: به منظور احداث سالن ورزشی سرپوشیده دره‌مرادبیک در سال جاری اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به اداره کل تربیت بدنی به منظور اتمام این طرح اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون بودجه سال جاری تسهیلاتی به منظور احیای باغات و ایجاد آبیاری نوین با در نظر گرفتن 85 درصد سهم دولت و 15 درصد آورده کشاورز تعیین شده که خود فرصتی است تا کشاورزان با بهره‌گیری از آن آبیاری سنتی و غرقابی را رها کرده و به سمت استفاده از آبیاری مدرن حرکت کنند.

فرماندار همدان گفت: با مساعدت شرکت‌های خدمات‌رسان، اصلاح شبکه، آب، برق و گاز منطقه دره‌مرادبیگ انجام و در مجموع 60 درصد از مصوبات اجرایی شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز ابراز داشت: منطقه دره‌مرادبیک در سال 91 دارای جمعیتی بالغ بر 6 هزار و 316 نفر در قالب یک‌هزار و 664 خانوار است که با احداث مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دره‌مرادبیک می‌تواند از نظر خدمات درمانی و مراجعه مداوم به شهر خودکفا شود.

فتح‌الله نظری‌پویا علت شهری و روستایی بودن این مرکز بهداشتی را زیر پوشش قرار دادن روستای سیلوار که زیر پوشش منطقه استادان قرار دارد، عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح به منظور ایجاد تسهیلات روستای سیلوار زیر پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی دره‌مرادبیک قرار می‌گیرد.

وی مساحت زمین درمانگاه را 498 متر و زمین مفید را پس از رعایت حریم رودخانه و عقب‌نشینی لازم 366 متر عنوان و اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن دو طبقه ساختمان در بخش‌های مختلفی با حضور مجموعه کاملی شامل پزشک، ماما، دندانپزشک، بهداشت خانواده، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و داروخانه و تزریقات به اهالی این منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول