اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی جهاد کشاورزی کرمان اعلام کرد

آموزش 8 هزار بهره‌بردار کشاورزی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بالغ بر 8 هزار نفر روز آموزش به بهره‌برداران کشاورزی استان کرمان ارائه شده است.

آموزش 8 هزار بهره‌بردار کشاورزی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان‌، احمد صفی جهانشاهی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: مجتمع مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان کرمان از تجمیع چهار مرکز شامل مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی، مرکز آموزش کشاورزی کرمان، مرکز آموزش کشاورزی باغین و هنرستان دامپروری شهربابک تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه‌ چهار‌ وظیفه آموزشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی تعریف شده است، ابراز داشت: اصلی‌ترین وظیفه ‌مرکز آموزش جهاد کشاورزی، آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

جهانشاهی عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای تعریف شده ما، آموزش‌ دانش‌آموزان در قالب رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای است که این دانش آموزان را تا مدرک دیپلم همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: دسته دیگر از آموزش‌های مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی، آموزش دانشجویی در قالب علمی و کاربردی است.

جهانشاهی گفت: جهاد کشاورزی استان کرمان برای ارتقای سطح آموزش کارکنان خود دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که علاوه بر کارکنان مجموعه از سراسر کشور در این مراکز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی عنوان کرد: طی سال‌های 88 و 89 رتبه اول کشور را در زمینه آموزش به بهره‌برداران بخش کشاورزی در بین مجتمع‌های کشاورزی سراسر استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.

‌رئیس مجتمع مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در این مدت بالغ بر 8 هزار نفر روز آموزش به بهره‌برداران داده شده است.

جهانشاهی افزود: طی سال جاری نیز 5 هزار نفر در روز آموزش به کارکنان جهاد کشاورزی در استان کرمان آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 80 دانش‌آموز در شهرستان‌های بافت و شهربابک در مراکز آموزشی جهاد کشاورزی در بخش‌های‌ دام و طیور در حال تحصیل هستند. 

جهانشاهی عنوان کرد: در قانون بهره‌وری بخش کشاورزی ماده 21 و 22 دانشگاه‌های آزاد، سراسری و غیر‌انتفاعی که فارغ‌التحصیلان آن‌ها در مقطع کاردانی به کارشناسی هستند را مکلف کرده‌اند که یک دوره شش ماه کار‌آموزی در مراکز آموزش جهاد کشاورزی سپری کنند.

وی تصریح کرد: 42 کد رشته مصوب در مقطع کاردانی و 17 کد رشته در مقطع کارشناسی در مجتمع مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان کرمان داریم.

‌رئیس مجتمع مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: مرکز آموزش باغین تنها مرکز آموزش کار با دستگاه‌های سنگین در کل کشور است.

جهانشاهی گفت: در مرکز آموزشی باغین از سراسر کشور دانشجویان پذیرش شده که این دوره‌ها را می‌گذرانند و اکثر این افراد در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل اینکه فعالیت عمرانی وجود دارد، مشغول به کار می‌شوند.

وی عنوان کرد: این گواهینامه مورد تأیید پلیس راهنمایی و رانندگی است و تبدیل به گواهینامه ویژه می‌شود و به دلیل درآمد‌زایی خوبی که این دستگاه‌ها دارند، تعداد متقاضیان‌ این مدرک زیاد است.

جهانشاهی گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر متقاضی در زمینه آموزش کار با دستگاه‌های سنگین داریم که به دلیل کمبود امکانات در هر دوره یک ماهه 300 نفر آموزش می‌ببینند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول