اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

ارزش معنوی سلطانیه فراتر از میراث ملموس آن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ارزش معنوی سلطانیه فراتر از میراث ملموس آن است.

ارزش معنوی سلطانیه فراتر از میراث ملموس آن است

یحیی نقی‌زاده محجوب در حاشیه برگزاری همایش ملی سلطانیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری همایش ملی سلطانیه گفت: برگزاری همایش ملی سلطانیه از سوی دانشگاه پیام نور احساس تعهد و مسئولیت علمی در پرداختن به ظرفیت سلطانیه است.

وی اظهار کرد: تولید علم و پرداختن به تکمیل نظریه‌ها و تئوری‌های مرتبط با تاریخ فرهنگ یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین زیرساخت‌های کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان وجود ارتباط مستحکم بین مسئولان و پژوهشگران و محققین کشور را مهم دانست و افزود: علمی که جهت‌دهنده و در تصمیم‌سازی‌ها موثر باشد جزء مهم‌ترین نیازهای کشور در مسیر توسعه است.

وی برگزاری همایش ملی سلطانیه را یکی از مصادیق تولید علم عنوان کرد و اقدام دانشگاه پیام نور را در برگزاری همایش گام موثری در ارتقا عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور به‌ویژه صنعت میراث فرهنگی و گردشگری دانست.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه عناوین مقالات رسیده به این همایش غالبا در ارتباط با نیازها و جهت‌گیری‌های سازمان گردشگری کشور بود، یادآور شد: همایش ملی سلطانیه گامی در راستای پرداختن به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهر سلطانیه است.

وی سلطانیه را تنها شهر به جای مانده از دوره ایلخانی عنوان کرد و ادامه داد: بنای گنبد سلطانیه با تمام زیبایی‌ها، مبانی و ظرفیت‌های فرهنگی کشور را در خود جای دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ارزش معنوی سلطانیه فراتر از میراث ملموس آن است، گفت: توسعه این میراث تاریخی برای همه مسئولان یک رسالت مهم است.

وی همچنین از وجود 17 اثر تاریخی تا شعاع دو کیلومتری شهر سلطانیه که همگی به ثبت جهانی یونسکو رسیده است خبر داد و بهره گرفتن از تمام توانمندی‌های سلطانیه چه در بعد تاریخی، هنری و معماری آن تاکید کرد.

نقی‌زاده محجوب لازمه توسعه شهر سلطانیه را نیاز به همنوایی، همراهی و هماهنگی متقابل در جهت زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های سلطانیه در سطح ملی و بین‌المللی و ارائه خدمات به گردشگران از این گنبد عنوان کرد.

محجوب خواستار احساس مسئولیت مدیران استان و کشور را در راستای توسعه این شهر شد و ایجاد راه مناسب، سیستم حمل و نقل مناسب و ارتقا سطح دانش مردم به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان این شهر را از جمله عوامل موثر در توسعه و پیشرفت این شهر تاریخی برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در توسعه سلطانیه را ایجاد غرفه‌های عرضه سوغاتی و اقلام فرهنگی و راه‌اندازی سیستم نور گنبد سلطانیه و ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران را با حمایت مسئولان استان در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول