اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مسقف شدن گلزارهای شهدا خواست خانواده‌های شهید است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسقف شدن گلزارهای شهدا و نصب مناره و گنبد از درخواست‌های خانواده‌های شهدا است.

مسقف شدن گلزارهای شهدا خواست خانواده‌های شهید است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز در نشست ساماندهی گلزار‌های شهدا که با حضور شهردار یاسوج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن، شرکت برق و جمعی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد، اظهار کرد: کار ساماندهی گلزار شهدا در سراسر این استان با روند مناسبی در حال انجام است که امید است با تلاش مسئولان به زودی به اتمام برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی خانواده‌های شهید گلایه‌مند هستند که فرزند شهید آن‌ها از سوی مسئولان فراموش شده ولی واقعیت امر این نیست و ساماندهی قبور شهدا به تدریج انجام می‌شود.

وی، داشتن آمار به روز و جزئی قبور شهدا را دلیلی بر فراموش نشدن شهدا دانست و گفت: بر اساس اولویت، همه قبور شهدا ساماندهی خواهند شد.

نیکزاد ادامه داد: سقف‌دار شدن گلزارهای شهدا یکی از خواسته‌های عمومی خانواده معظم شهیدان در این استان است که اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به فکر این موضوع باشد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید، ساماندهی گلزارهایی که هنوز عملیاتی روی آن‌ها صورت نگرفته، مسقف شدن گلزارها و آب‌رسانی و برق‌رسانی به گلزارهای شهدا را از اولویت‌های کاری بنیاد شهید خواند.

وی از اختصاص مبالغی از سوی فرمانداری‌ها در هر شهرستان به امورات گلزارهای شهدا خبر داد و تصریح کرد: این پول‌ها باید با تعیین اولویت‌ها در موارد ذکر شده هزینه شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گلزار شهدای گچساران گفت:‌ مردم این شهرستان می‌گویند که گلزار شهدای این شهر باید گنبد و مناره داشته باشد که از دور نمایان باشد و این خواسته بجایی هست که باید بنیاد شهید با رعایت اولویت‌ها، آن را در دستور کار قرار دهد.

نیکزاد بیان کرد: در مرکز این استان نیز مردم از مقاوم نبودن گلزار شهدای این شهر ناراضی هستند و همواره این دلشوره را دارند که سقف گلزار فرو ریزد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در این استان 528 گلزار شهید وجود دارد که عملیات ساماندهی و یکسان‌سازی قبور شهدا در 256 گلزار انجام شده و 252 گلزار دیگر دست نخورده هستند.

اسحاق دستگزین بیان کرد:‌ از مجموع یک‌هزار و 778 قبر مطهر شهید در کهگیلویه و بویراحمد، 500 قبر شهید نیاز به ساماندهی دارند که مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گلزار شهدای یاسوج را نماد این استان خواند و تاکید کرد: حداقل این گلزار باید دارای مناره و گنبد باشد تا نمایی زیبا داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم در مراجعاتی که دارند می‌گویند در حالی که بسیاری از قبور عادی دارای گنبد و مناره هستند ولی قبور شهدا مناره ندارند که باید این مهم در استان انجام شود.

دستگزین، معماری سنتی و اسلامی را ضروری خواند و افزود: نباید نما و فضای گلزارهای شهدا صنعتی باشد بلکه باید از معماری اسلامی و سنتی استفاده شود.

محمد‌ابراهیم اسکندری، معاون بهره‌برداری شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از محدودیت‌های مالی و هزینه‌بر بودن برق‌رسانی به برخی گلزارهای شهدا گفت و افزود: گرانی سیم‌های برق و افزایش روزانه آن در بورس و سرقت شبکه‌های برق از مهم‌ترین مشکلات این شرکت در برق‌رسانی و توسعه شبکه خود است.

قباد نگین‌تاجی، شهردار یاسوج نیز در این نشست از آمادگی این شهرداری برای زیباسازی محیط اطراف گلزار شهدای یاسوج خبر داد و گفت: در ساخت این گلزار دو نکته غیر اصولی و غیر فنی وجود دارد که برای مقاوم‌سازی آن باید اصلاح شوند. 

 

* حواشی نشست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نماینده شرکت برق در این نشست گفت: ما از خدمات شما ممنون هستیم ولی تصور نکنید برق‌رسانی به یک گلزار یا جابه‌جایی یک تیر برق در طرح هادی یک روستا، کار شاق و سختی است که بخواهد خیلی گیر مالی و اعتباری داشته باشد.

نیکزاد در حاشیه این نشست گفت: در جدیدترین تصمیمی که استانداری گرفته است، بنیاد مسکن نباید برای جابه‌جایی تیرهای برق و یا موارد و مشکلات دیگری در اجرای طرح هادی پولی خرج کند بلکه این مشکلات با پیگیری دهیاران و همکاری و تعامل دستگاه‌ها باید برطرف شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول