اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اصفهان خبر داد

40 میلیارد تومان هزینه مرمت و حفظ بناهای تاریخی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی اصفهان گفت: در برآورد امسال مشخص شد مرمت و حفظ بناهای تاریخی اصفهان نیازمند 40 میلیارد تومان هزینه است اما بودجه میراث فرهنگی نزدیک یک سوم این مقدار است.

40 میلیارد تومان هزینه مرمت و حفظ بناهای تاریخی اصفهان

محسن مصلحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا که تعمیرات عمارت طبقه دوم هشت‌بهشت پس از گذشت بیش از 10 سال هنوز به پایان نرسیده است، اظهار کرد: سقف عمارت هشت‌بهشت به طور کامل مورد تعمیر قرار گرفته است و نه تنها از نظر تزئینات ظاهری بلکه از داخل نیز تعمیر شده است.

وی افزود: سقف عمارت هم‌چنان نیازمند تعمیرات جزئی است و در طبقه دوم نیز در حین تعمیر تمهیداتی برای حفاظت از بنا و حفظ تزئینات لازم بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات میراث ‌فرهنگی استان اصفهان که در کند پیش رفتن تعمیر بناهای تاریخی تاثیر دارد کمبود بودجه است، تصریح کرد: در برآورد امسال به این نتیجه رسیدیم که مرمت و حفظ بناهای تاریخ اصفهان نیازمند 40 میلیارد تومان هزینه است اما بودجه میراث فرهنگی حد و حدود مشخصی دارد و مجموعه بودجه ملی و استانی در مجموع نزدیک یک سوم این مقدار است، بنابراین این تعمیرات باید در سنوات مختلف انجام و با اولویت‌های گوناگون صورت گیرد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر نیز عدم وجود نیروهای کارآمدی است که توانایی انجام این‌گونه مرمت‌ها و بازسازی‌ اصولی این بناها را داشته باشند.

مصلحی تاکید کرد: میراث ‌فرهنگی متعلق به تمام مردم جهان است و باید با دیدی فراملی دغدغه تمام انسان‌ها قرار گیرد بنابراین دوست‌داران آن می‌توانند انتقادهای خود را در این زمینه به سازمان ارائه کنند.

وی ادامه داد: ما به نسل‌های آینده و تاریخ پاسخ‌گو هستیم و این بناها امانتی در دست ما است، بنابراین گاهی لازم است در سطح ملی درباره مسائل میراث فرهنگی اصفهان برنامه‌ریزی ‌کنیم و هر جا این موضوع پاسخ‌گو نبوده در سطح بین‌المللی برای رفع مشکلات میراث مشورت می‌کنیم چرا که بدون در نظر گرفتن خرد جمعی نمی‌توان مرمت و احیای بناهای تاریخی اصفهان را به درستی انجام داد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول