اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مطرح کرد

پیش‌بینی برداشت 270 هزار تن گیاهان علوفه‌ای از مزارع سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می‏شود در سال‌جاری از 13 هزار و 320 هکتار اراضی زیر کشت گیاهان علوفه‌ای در استان 271 هزار و 925 تن انواع علوفه برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 270 هزار تن گیاهان علوفه‌ای از مزارع سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیر رضوی امروز اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به استقبال کشاورزان از کشت ذرت علوفه‌ای در استان سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجه داشته و به 3 هزار و 800 هکتار رسیده و برآورد می‌شود 167 هزار و 200 تن ذرت علوفه‌ای در استان برداشت شود.

وی افزود: همچنین برآورد می‌شود در سال‌جاری حدود 90 هزار تن یونجه، 6 هزار و 800 تن سورگوم و 7 هزار و 925 تن سایر محصولات علوفه‌ای از مزارع استان برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به سطح زیرکشت محصولات علوفه‌ای در این استان گفت: در سال‌جاری در سطح 3 هزار و 800 هکتار از اراضی استان ارقام اصلاح شده ذرت کشت شده که بیش از 110 تن بذر ارقام مختلف ذرت علوفه‌ای (عمدتاً سینگل گراس) بین کشاورزان توزیع شده است.

رضوی افزود: همچنین در سطح 9 هزار هکتار ارقام اصلاح شده یونجه (یزدی، بمی و همدانی)، 200 هکتار سورگوم و در 320 هکتار از اراضی استان بذور سایر گیاهان علوفه‌ای (اسپرس، شبدر، ارزن و چغندر علوفه‌ای) کشت شده است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول