اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رودبار خبر داد

افزایش 422 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در رودبار

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی رودبار از افزایش 422 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در این شهرستان خبر داد.

افزایش 422 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در رودبار

سید رسول صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار رسالت یک خبرنگار را انعکاس صریح و آشکار اخبار به مردم دانست.

وی، با ابراز رضایت از تعامل و ارتباط نزدیک خبرگزاری فارس در انعکاس خبرهای انتظامی رودبار گفت: خبرگزاری فارس گیلان با انعکاس به موقع اخبار نقش مهمی در اطلاع‌رسانی اقدام‌های پلیس رودبار و آگاه‌بخشی به مردم ایفا کرده است.

این مسئول افزود: در عصر ارتباطات و تکنولوژی نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در پردازش اخبار نقش محوری دارند، ابراز کرد: دستیابی به اخبار صحیح یکی از مولفه‌های خبرنگاران است.

صمدی، خبر رسانی به‌موقع، با انصاف و بدون غرض‌ورزی را در برقراری امنیت جامعه موثر خواند و تصریح کرد: تیتر کردن اخبار به ویژه در بخش حوادث که پایه و اساسی نداشته باشد ناامنی را در جامعه به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی و رسالت سنگین خود بیشترین نقش را در برقراری امنیت اجتماعی برعهده دارند و با ایجاد فضای امنیت اجتماعی جزو طلایه‌داران امنیت اجتماعی در جامعه تلقی می‌شوند.

فرمانده انتظامی رودبار در ادامه با اشاره به عملکرد پنج ماه این فرماندهی اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار و 700 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شد که از این تعداد یک‌هزار و 525 تماس منجر به عملیات شد.

وی اضافه کرد: طبق مقایسه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 11 درصدی تماس‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و افزایش 26 درصدی تماس‌های منجر به عملیات بوده‌ایم.

صمدی، با بیان در سال جاری تلفات منجر به فوت درون شهری را شاهد نبوده‌ایم، یادآور شد: در این راستا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشته‌ایم.

به گفته وی، در بحث تصادفات منجر به فوت برون شهری نیز در مدت مذکور نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشت.

این مسئول، از افزایش 26 درصدی تصادفات جرحی درون شهری رودبار خبر داد و گفت: در تصادفات جرحی برون شهری نیز شاهد کاهش 11 درصدی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌سواران بیشترین آمار تصادفات رودبار را به خود اختصاص داده‌اند، اذعان کرد: بی‌توجهی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی مهم‌ترین عامل تصادفات جرحی و منجر به فوت بوده است.

صمدی با تصریح بر اینکه پلیس راکبان موتورسواری که از کلاه ایمنی استفاده کنند را متوقف نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در کاهش تلفات جانی مثمرثمر است.

وی، آمارهای پنج ماهه عملکرد پلیس رودبار در بحث سرقت را بیانگر کاهش 29 درصدی سرقت و افزایش 11 درصدی کشف آن در این شهرستان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی رودبار با اشاره به وضعیت کشفیات مواد مخدر در این شهرستان متذکر شد: در مدت مذکور در شاهد کاهش 4 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزایش 243 درصدی در کشف ماهواره، رشد 86 درصدی در سلاح و مهمات را از دیگر اقدام‌های پلیس رودبار در مدت مذکور برشمرد.

صمدی یادآور شد: در مدت مذکور کشفیات مواد مخدر صنعتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 422 درصد رشد داشته است.

ا‌نتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول