اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان فارس خبر داد

اختصاص 11 میلیارد ریال بن رمضان به خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: بالغ بر 11 میلیارد و 480 میلیون ریال بن رمضان میان خانواده‌های نیازمند زیر‌پوشش بهزیستی فارس توزیع می‌شود.

اختصاص 11 میلیارد ریال بن رمضان به خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحمید کشاورز در حاشیه دیدار با مددجویان مرکز خیریه توانبخشی تلاش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع 11 میلیارد و 480 میلیون ریال بن رمضان با کمک دولت میان خانواده‌های زیر‌پوشش بهزیستی استان فارس تا هفته آینده ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس همچنین از راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان فارس خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری به منظور برطرف کردن مشکلات روحی و روانی در جامعه بیش از پنج شهرستان این استان دارای خط و اتومبیل اورژانس اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت مهر در ایام مبارک ماه رمضان تصریح کرد: امسال در برنامه ضیافت مهر که به همت خیران برگزار شد در 97 مرکز سازمان بهزیستی 14 هزار و 700 خیر و مددجو حضور یافتند و کمک‌های قابل توجهی جمع‌آوری شد.

کشاورز ادامه داد: در شهرستان مرودشت خانم خیری ساختمانی به ارزش 700 میلیون تومان برای ارائه خدمات پیراپزشکی سازمان بهزیستی اهدا کرد و در شهرستان کازرون نیز خیر دیگری 120 میلیون تومان برای احداث ساختمانی به منظور استفاده دختران بی‌سرپرست اختصاص داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که معلولان و ناتوانان جسمی با آن مواجه هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید با انعکاس زیبای این جمله که معلولیت ناتوانی نیست شرایط مطلوب را برای معلولان در جامعه ایجاد کنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تصریح کرد: در صورت شناسایی توانایی معلولان و استفاده درست از آنها می‌توان از استعدادهای این قشر بهره برد.

وی با بیان اینکه نقش برجسته معلولان در جامعه باید ترسیم شود، اضافه کرد: عدم آشنایی مردم و صاحبان کار با توانمندی معلولان باعث شده که توانمندی و استعداد این قشر توسعه نیابد و مورد استفاده قرار نگیرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین دغدغه معلولان ما تامین امکانات معیشتی، اقتصادی، اشتغال و مسکن آنهاست که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید تلاش شود تا معلولان در جامعه و عرصه‌های اجتماعی حضور پررنگ‌تر و موثرتری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به نشست اخیر خود با فرماندار شیراز پیرامون پیگیری مسائل مربوط به معلولان اضافه کرد: با نظر مساعد فرماندار شیراز مقرر شد از این پس شهرداران مناطق مشاوری را به منظور پیگیری امور معلولان منصوب کنند.

وی همچنین از مناسب‌سازی پارک‌ها به منظور استفاده معلولان سخن گفت و خاطرنشان کرد: با پیگیری فرماندار شیراز مقرر شده که در هر محله یک پارک توسط شهرداری منطقه برای معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود.

به گزارش فارس، در پایان دیدار مدیرکل و معاونان سازمان بهزیستی از مرکز خیریه توا‌نبخشی تلاش، کشاورزی 10 میلیون تومان به این مرکز کمک کرد.

مرکز توانبخشی تلاش با ظرفیت اسمی 180 مددجو علاوه بر خدمات نگهداری، برنامه‌هایی مانند آموزش، توان‌بخشی و درمان را نیز به عنوان دیگر خدمات خود به معلولان ذهنی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول