اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف همدان خبر داد

تربیت 1500 حافظ و قاری قرآن در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: امسال یک هزار و 500 نفر قاری و حافظ قرآن در شهرستان همدان تربیت می‌شوند.

تربیت 1500 حافظ و قاری قرآن در همدان

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر لزوم تربیت 10 تا 15 میلیون نفر قاری و حافظ قرآن کریم در کشور به تعهد یک ‌میلیون نفری سازمان اوقاف در این زمینه اشاره کرد.

وی با اشاره به برش استانی و شهرستانی تعهد یک میلیون نفری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، تصریح کرد: سهم شهرستان همدان در این زمینه تربیت یک‌هزار و 500 نفر قاری و حافظ قرآن کریم است.

به گفته سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در راستای اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در همدان هشت بقعه متبرکه شاخص از جمله امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده محسن(ع) و فرزند علی(ع) انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با فعالان قرآنی شهرستان همدان نیز گفت: بر اساس این جلسات از این قشر خواستیم که در اجرای هر چه بهتر این طرح اوقاف را کمک کنند چرا که هدف ما این است که همه کسانی که با عنوان قرآنی فعالیت می‌کنند زیر چتر این برنامه قرآنی با عنوان طرح بیایند.

رضوی با بیان اینکه سهمیه شهرستان همدان در زمینه تربیت قاری و حفاظ قرآن کریم ثبت‌نام شده، عنوان کرد: جلسات حفظ و قرائت این قشر را نیز با حضور اساتید برجسته قرآنی برای خواهران و برادران در مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در مقطع حفظ، تلاوت قرائت و روخوانی قرآن مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هدف نقشه‌های شوم دشمن این است تا از راه دین و آموزه‌های قرآنی در گروه‌های جامعه خصوصا قشر جوان نفوذ پیدا کند، تصریح کرد: در جامعه کنونی تهدید و تحریم‌های دشمن فقط بهانه‌ای برای فاصله انداختن بین نسل‌های جوان جامعه با فرهنگ و مکتب قرآنی است که از این منظر باید مورد توجه بسیاری باشد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه تنها با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است که انسان در مسیر هدایت و سعادتمندی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: قرآن‌آموزی و قرار گرفتن در مسیر تعالی معنوی منحصر به قشر یا گروه سنی خاصی نیست که با این وصف باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول