اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بنیاد شهید خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی 211 آزاده سرافراز دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: 211 آزاده سرافراز در استان داریم.

خراسان جنوبی 211 آزاده سرافراز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا سالاری اکبرآباد صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: آزادگان و جانبازان مهم‌ترین یادگاران هشت سال دفاع مقدس ملت غیور ایران در مقابل دشمنان هستند.

وی بر پاسداشت مقام آزادگان تاکید کرد و افزود: امروز مردم و مسئولان باید قدردان جانفشانی و خدمات آزادگان دفاع مقدس باشند چراکه امنیت امروز جامعه مرهون شجاعت و جانفشانی این افراد است.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: جوان‌ترین آزاده استان در هنگام اسارت مهدی صادقی بوده که هنگام اسیر شدن 16 سال سن داشته و به مدت 26 ماه نیز در اسارت عراقیان بوده است.

سالاری اکبرآباد گفت: همچنین مسن‌ترین آزاده استان در هنگام اسیر شدن محمدحسین رحمانی است که هنگام اسارت 50 سال سن داشته و 7.5 سال نیز در اسارت دشمن بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین مدت اسارت آزادگان استان متعلق به مهدی علیدوست بوده که با 19 سال سن اسیر شده و مدت 10 سال در اسارت رژیم بعثی عراق بوده است.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی به سخن مقام معظم رهبری در وصف مقام آزادگان اشاره کرد و افزود: آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند.

سالاری اکبرآباد صبوری و فداکاری را مهم‌ترین مشخصه آزادگان عنوان کرد و گفت: آزادگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که باید قدر رشادت‌های آنان را بدانیم و این رشادت‌ها را به نسل جوان انتقال دهیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول