اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث کنارگذرهای غربی و شرقی در همدان صورت می‌پذیرد

کاهش گره ترافیکی در شهر همدان

خبرگزاری فارس: رئیس ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان گفت: با احداث کنارگذرهای غربی و شرقی در استان همدان با اعتبار 470 میلیارد ریال از گره ترافیکی در شهر همدان کاسته می‌شود.

کاهش گره ترافیکی در شهر همدان

محمود دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همدان به عنوان یکی از مراکز مهم سیاحتی و کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: همجواری با استان‌های قزوین، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، کردستان و زنجان عملاً استان همدان را به عنوان مرکز اصلی پخش ترافیک تبدیل کرده است و به همین منظور کنارگذرهای شرقی و غربی مورد مطالعه قرار گرفته و به طور کلی احداث این کنارگذرها ترافیک عبوری همدان را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است.

وی با اشاره به کنارگذر شرقی افزود: این طرح ملی از جاده همدان ـ ملایر منشعب و به نزدیکی پلیس راه تهران ـ همدان منتهی می‌شود.

رئیس ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان بیان داشت: طول کنارگذر شرقی همدان 23 کیلومتر بوده و از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی برخوردار است و اعتبار مورد نیاز آن نیز 200 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی ادامه داد: کنارگذر غربی همدان نیز به طول 29 کیلومتر و در ادامه کنارگذر شرقی از پلیس راه تهران - همدان شروع و به سه راهی صالح‌آباد ختم می‌شود.

دهقان افزود: پیمانکار کنارگذر غربی همدان بومی استان بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پیمانکار بومی عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کنارگذر غربی همدان نیز از پیشرفت فیزیکی 13 درصدی برخوردار است و اعتبار این طرح ملی 270 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان در پایان سخنانش به مزایای طرح‌های ملی کنارگذر شرقی و غربی استان همدان اشاره کرد و گفت: کاهش طول مسیر، کاهش زمان سفر، کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی‌های صوتی، جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی در شهر همدان، آرامش خاطر در سفر و ... از جمله مزایای این طرح‌های ملی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول