اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان:

مساجد پایگاه‌های قوی سیاسی و اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های قوی سیاسی و اجتماعی در طول دوران‌های مختلف محسوب می‌شود.

مساجد پایگاه‌های قوی سیاسی و اجتماعی هستند

علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های مطلوبی برای حفظ و حراست از جایگاه مساجد در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی اقدامات مطلوبی در مساجد به عنوان پایگاه‌های قوی سیاسی و اجتماعی علیه رژیم شاهنشاهی انجام شده است، افزود: مساجد پایگاهی برای حضور جوانان و نوجوانان برای برنامه‌ریزی علیه رژیم ستم‌شاهی محسوب می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر نقش مساجد نیز به عنوان سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی حفظ شده و فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌شود.

وی بر ضرورت ارتقای جایگاه مساجد در جامعه تاکید کرد و افزود: باید از این پایگاه برای تربیت انسان‌هایی کارآمد و هم‌طراز نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

سهندی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ اسلام نقش ویژه‌ای را ایفا کرده‌اند، افزود: پیامبر گرامی اسلام از مسجد به عنوان محل اجتماع مردم، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و محل راز و نیاز با خداوند متعال استفاده می‌کرد که این امر اهمیت این نهاد مقدس را می‌رساند.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در اعزام نیروهای مختلف به جنگ در دوران پیامبر گرامی اسلام یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز امام خمینی (ره) از مساجد به عنوان سنگرهای کمک‌رسانی به مناطق جنگی، تعلیم و تربیت رزمندگان و اعزام آنان استفاده می‌کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مساجد در دوران‌های مختلف مورد توجه بوده و نقش اساسی را در زندگی بشر ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ جایگاه مساجد اقدامات مطلوبی انجام شود، افزود: انقلاب اسلامی پرچمدار حفظ مساجد بوده و از این پایگاه برای نشر ارزش‌های اسلامی استفاده شده است.

سهندی وضعیت مساجد کشور را در حال حاضر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حضور کانون‌ها و پایگاه‌های مختلف در داخل مساجد موجب جذب جوانان به این مکان ارزشمند شده است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان با حضور در مساجد با فرهنگ حفظ ارزش‌های اسلامی آشنا می‌شوند، افزود: انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی زمینه ارتقای جوانان را در مساجد فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت اقامه نماز صبح در همه مساجد استان زنجان تاکید کرد و گفت: اقامه نماز صبح شور و نشاط مطلوبتری را به مساجد می‌دهد.

وی با بیان اینکه 60 هزار مسجد در کشور فعال است، افزود: در برخی از مساجد نماز صبح برگزار نمی‌کنند.

سهندی با اشاره به اینکه در استان زنجان اقدامات مطلوبی برای برگزاری نماز صبح انجام شده است، افزود: با تاکیدات امام جمعه زنجان برگزاری نماز صبح در مساجد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ برگزاری نماز صبح در جامعه نهادینه شود، گفت: همه فرهنگیان و علما در این زمینه دخیل هستند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول