اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

موضوع نماز جماعت مساجد مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: باید موضوع نماز جماعت و اقامه آن در مساجد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موضوع نماز جماعت مساجد مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: گزارش‌هایی که در زمینه نماز در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، با واقعیت‌های موجود منطبق باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از مساجد استان تعداد بسیار کمی در نماز جماعت حضور پیدا می کنند، افزود: باید دلایل حضور نداشتن مردم در صف‌های نماز مشخص و مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به حضور جوانان در نماز جماعت مساجد اضافه کرد: متاسفانه با مراجعه به برخی از مساجد مشاهده می‌شود که تعدادی از افراد پیر و سالخورده در مساجد هستند و از جوانان هیچ اثری در مسجد نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همه مساجد وضعیت به یک نوع نیست افزود: با بررسی‌ها و مراجعات صورت گرفته مشاهده شد که در برخی از مساجد جوانان حضوری فعال در نماز جماعت دارند.

احمدی در ادامه با اشاره به تعیین حداقل و حداکثر برای هر مسجد افزود: موضوع برگزاری نماز جماعت یکی از موضوعات مهم و محوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه اقامه نماز جماعت در مدارس استان افزود: در حال حاضر در 300 مدرسه استان زنجان نماز جماعت با حضور روحانی اقامه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تعداد مدارسی که نماز جماعت در آنها برگزار می‌شود، به 700 مورد افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به حق‌الزحمه روحانیونی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: باید با ایجاد شرایط مطلوب زمینه‌سازی لازم برای حضور روحانیون در مدرسه و فعالیت آنها در مدارس وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول