اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آماده نیست

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد یا همان استان چهار فصل می‌تواند با توسعه زیرساخت‌های گردشگری خود در منطقه جنوب و جنوب‌غربی کشور، مقصدی طرب‌انگیز و باصفا برای گردشگران و مسافران در همه فصول سال باشد.

زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آماده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروزه صنعت گردشگری یکی از منابع مهم و اثرگذاری است که می‌تواند زمینه درآمدزایی، اشتغال‌زایی و در مجموع رشد و پویایی اقتصاد یک کشور یا منطقه را فراهم کند. در حال حاضر هستند کشورهایی که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق گردشگری به دست می‌آورند که نمونه این کشورها، کشور همسایه ما ترکیه است.

این کشور با جاذبه‌های دیدنی و زیبایی که دارد در طول سال نظر گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و از این راه درآمدهای کلانی به دست می‌آورد.

بنابراین می‌توان از طریق صنعت گردشگری به اهداف بزرگ اقتصادی دست پیدا کرد.

استان چهار فصل و زیبای کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مستعد گردشگر‌پذیری در کشور است. این استان با داشتن جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های زیبا و دیدنی، طبیعت چهار فصل و آثار تاریخی و باستانی می‌تواند مسافران زیادی را در طول سال از داخل کشور و یا حتی از خارج کشور به سوی خود کشانده و در این راه هم به معرفی استان و آداب و رسوم خود به دیگر استان‌های کشور بپردازد و هم به درآمدزایی و رشد و توسعه اقتصاد نگاهی جدی داشته باشد.

اما برای موفقیت در صنعت گردشگری و در واقع برای اینکه بتوانیم مسافران و گردشگران زیادی را به استان جذب کنیم باید زیرساخت‌های لازم این صنعت را در استان فراهم کرد.

نمی‌شود و نباید گردشگری به استان آمده و هتل و مسافرخانه مناسبی برای وی وجود نداشته باشد و یا حتی سرویس‌های بهداشتی مناسبی در سطح شهرها نباشد.

هتل، مسافرخانه، سرویس‌های بهداشتی و کمپ‌های گردشگری از زیرساخت‌های اساسی صنعت گردشگری هستند و بیش از همه امروزه جاده‌های ارتباطی مناسب جزو زیرساخت‌ها اولیه این صنعت درآمدزاست.

حال اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن در صنعت گردشگری داشته باشیم و به رشد و توسعه این صنعت در استان فکر کنیم، قطعا مسئولان دخیل در امر گردشگری استان باید این زیرساخت‌ها را فراهم کنند و نگاهی حرفه‌ای به آن داشته باشند.

یکی دیگر از وظایف مسئولان در زمینه رشد صنعت گردشگری، اطلاع‌رسانی و تبلیغ جاذبه‌های دیدنی و زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد به کشور است که این امر می‌تواند موجب جذب مسافران و گردشگران زیادی به استان ما شود.

البته نمی‌توان از نقش رسانه‌ها در این زمینه غافل ماند زیرا این وسیله ارتباطی می‌تواند بسیار تأثیرگذار بوده و نقش مهمی ایفا کند.

توجه جدی به مواردی که ذکر شد، می‌تواند به گردشگری استان ما کمک کند و درآمد‌زایی و اشتغال هرچه بیشتر را موجب شود.

----------------------------------------------

کوروش رضایی خبرنگار فارس در گچساران

----------------------------------------------

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول