اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز تمرینات قدیمی‌ترین تیم آذربایجان

حرکت ماشین‌سازی از تهران آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین تمرین و تست‌گیری تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در تهران آغاز شد.

حرکت ماشین‌سازی از تهران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی باشگاه ماشین‌سازی دبیری تبریز، نخستین جلسه تمرینات و تست بازیکنان تیم ماشین‌سازی تبریز با حضور 60 بازیکن در تهران برگزار شد.

ناصر ابراهیمی سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در این تمرین به انتخاب بازیکنان مد‌نظر خود پرداخت.

در این تمرین که با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای برگزار ‌شد، آرش جابری سرپرست تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نیز حضور داشت و تمرینات را از نزدیک نظاره‌گر بود.

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز تا پایان هفته جاری در تهران اردو خواهد داشت و از هفته آینده تمرینات و تست‌گیری را در تبریز ادامه خواهد داد.

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در گروه اول مسابقات جای گرفته است.

ناصر ابراهیمی سرمربیگری و آرش جابری سرپرستی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز را برعهده دارند.

*آشنایی بیشتر با سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز

سرمربی سابق تیم ملی ایران هدایت تیم ماشین‌سازی تبریز در فصل 92-91 در لیگ دسته یک ایران را بر عهده گرفت.

ناصر ابراهیمی متولد 30 مرداد 1319 اصفهان است. وی فوتبال خود را در تیم جوانان شاهین آغاز کرد و دوران بازیگری وی تنها به سه باشگاه شاهین، تاج و برق تهران محدود شد؛ ابراهیمی در سال 1352 و در نخستین دوره لیگ تخت جمشید هدایت تیم برق تهران را بر عهده داشت.

وی در نخستین دوره کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای که به مدت یک ماه توسط دتمار کرامر برگزار شد، رتبه چهارم را کسب کرد؛ ابراهیمی عضو نخستین کانون مربیان کشور بوده و مدرس مربیگری درجه دو و سه آسیاست.

وی در دهه 50 سابقه هدایت تیم ملی جوانان ایران را داشته و در دهه 60 در چند مقطع سرمربی و یا مربی تیم ملی ایران شد. ابراهیمی در سال 1358 دستیار حسن حبیبی در تیم ملی بود که تیم ملی ایران با هدایت این دو به المپیک مسکو 1980 صعود کرد. هر چند ایران به نشانه اعتراض به سیاست‌های شوروی المپیک مسکو را تحریم کرد.

ابراهیمی در سال 61 سرمربی تیم ملی ایران شد، اما به دلیل جنگ تحمیلی، تیم ملی ایران در این سال بازی برگزار نکرد. وی سال بعد به عنوان کمک محمود یاوری انتخاب و در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها بازی‌های درخشانی از تیم ملی ایران به یادگار ماند که می‌توان به نخستین پیروزی دو رقمی ایران با نتیجه 11 بر صفر مقابل سریلانکا اشاره کرد.

ناصر ابراهیمی در جام ملت‌های 1984 سنگاپور سرمربی تیم ملی ایران شد. ایران در دو بازی ابتدایی خود با اقتدار سه بر صفر امارات و دو بر صفر مقابل چین به برتری دست یافت. دو تساوی مقابل سنگاپور و هند مانع از صعود ایران به نیمه نهایی نشد.

در نیمه نهایی ایران با گل شاهرخ بیانی از عربستان پیش افتاد و در ثانیه‌های پایانی شاهین بیانی قصد داشت توپی را به کرنر بفرستد که به اشتباه توپ به درون دروازه ایران چرخید. ایران در ضربات پنالتی به عربستان باخت و در دیدار رده‌بندی نیز باز با پنالتی به کویت باخت و چهارم شد.

اگر تیم ایران مقابل عربستان گل به خودی نمی‌زد، در فینال با چین رو در رو می‌شد. ایران در دور مقدماتی چین را شکست داد و احتمال پیروزی بر چین و قهرمانی جام ملت‌ها با ناصر ابراهیمی زیاد بود.

در واقع تیم ملی ایران با ناصر ابراهیمی هیچ بازی را واگذار نکرده و تنها دو نتیجه را در ضربات پنالتی باخته است که طبق قوانین فیفا شکست در ضربات پنالتی جزو باخت رسمی محسوب نمی‌شود.

ناصر ابراهیمی در سال 1990 دستیار اول علی پروین در تیم ملی بود و تیم ملی ایران بعد از 16 سال قهرمان بازی‌های آسیایی پکن شد. وی در پرسپولیس نیز دستیار اول پروین بود که با این تیم چند قهرمانی ایران و عنوان سومی آسیا را کسب کرد.

ناصر ابراهیمی در تیم ملی سابقه دستیاری امیر قلعه‌نویی را نیز دارد.

وی همچنین سابقه هدایت تیم‌های برق تهران، راه‌آهن تهران، شاهین تهران، شهرداری کرمان، شموشک نوشهر، ایرانجوان بوشهر، عقاب تهران، صنایع اراک و ماشین‌سازی تبریز (سال 73)  را در کارنامه پرافتخار خود دارد.

از شاگردان نامداری که وی به فوتبال ایران معرفی کرده می‌توان به فرشاد پیوس، امیر قلعه‌نویی و محمد پنجعلی اشاره کرد.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول