اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

احداث دانشگاه آزاد اسلامی در آبیک منتفی نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آبیک منتفی شدن احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این شهرستان را تکذیب کرد.

احداث دانشگاه آزاد اسلامی در آبیک منتفی نشده است

هوشنگ اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهایی که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده و کار زخمی نشده است با اعمال سیاست‌گذاری جدید احداث خواهند شد.

وی افزود: زمینی که برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در شهرستان آبیک در نظر گرفته شده متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات احداث خواهد شد.

فرماندار آبیک در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به شهرستان‌های استان‌های مجاور شهرستان آبیک انتقال یابد، تصریح کرد: چنین موضوعی صحت ندارد چراکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این شهرستان هستند و در زمین مورد نظر هم شاهد احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اسلامی شهرستان آبیک خواهیم بود.

اعلایی از انعقاد قرارداد 19 دانشگاه غیرانتفاعی با اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مبنی بر احداث شهرک دانشگاهی اندیشه در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: هیئت امناهای 19 دانشگاه غیرانتفاعی فعال هستند و کار آماده‌سازی این شهرک دانشگاهی نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در شهرک دانشگاهی اندیشه سه هکتار زمین برای احداث دانشگاه پیام نور واحد شهرستان آبیک واگذار شده است ولی با توجه به درخواست هیئت امنای شهرک دانشگاهی اندیشه از دانشگاه پیام نور مبنی بر پرداخت اعتبار لازم جهت آماده‌سازی پروژه شهرک دانشگاهی، دانشگاه پیام نور فعلا توان پرداخت اعتبار مورد نظر را ندارد که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به احداث شهرک دانشگاهی اندیشه، پیش‌بینی می‌کنیم در پنج سال آینده تعداد دانشجویان در این شهرستان به بیش از 80 هزار نفر برسد که با تحقق این امر، شهرستان آبیک به قطب دانشگاهی کشور تبدیل می‌شود.

اعلایی احداث دانشگاه‌های متعدد را منشأ تحولات بنیادین در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی شهرستان آبیک دانست و خاطرنشان کرد: وجود دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های خوبی است که در توسعه فرهنگی و علمی شهرستان آبیک نقش بسزایی ایفا می‌کند.

زمین احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات شهرستان آبیک در بهمن‌ماه سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی فرد و حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان در زمینی به مساحت 51 هکتار کلنگ‌زنی شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول