اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

وجود معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از وجود معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

وجود معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی صبح امروز در جمع اعضای کار گروه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در گیلان اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های توسعه گیلان قلمداد است.

وی توجه ویژه مسئولان حوزه‌های اقتصادی و صنعتی استان را در اجرای قوانین جاری کشور مربوط به مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی ضرورت دانست و افزود: نخستین  گام ‌برای رسیدن به همکاری فعال، دستیابی به مفاهیم و برداشت‌های مشترک از توانمندی‌های یکدیگر است.

این مسئول در تشریح مهم‌ترین مزایای قانونی تعیین شده از طرف قانونگذار برای حضور گسترده سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد، از وجود معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد خبر داد.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب، هیئت مدیره منطقه آزاد عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیر در محدوده خود از طرف هیئت دولت است که این امر در روند تصمیم‌گیری و کاهش بیش از پیش بروکراسی اداری نقش بسزایی دارد و منجر به گسترش جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه امکان انتقال عواید حاصل از سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی خارجی به میزان 100 درصد به کشور مبدأ، یکی دیگر از ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است، ابراز کرد: امکان تردد بدون روادید از دیگر مزیت قانونی مناطق آزاد است.

به گفته وی، طبق این قوانین اتباع خارجی می‌توانند به صورت مکرر بدون روادید در محدوده منطقه تردد کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: به دلیل اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت در محدوده منطقه آزاد انزلی لحاظ نشده قانون تردد بدون روادید اجرا نمی‌شود و سرمایه‌گذاران، گردشگران و کارشناسان خارجی از این ظرفیت قانونی منطقه آزاد بی‌بهره هستند.

وی تصریح کرد: اگر تمایل واقعی به جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد انزلی وجود داشته باشد می‌توان با همین وضعیت موجود نیز قانون مذکور را اجرا کرد و تنها کافی است سرویس جداگانه‌ای از کریدوری خاص با همکاری نهادهای ذی‌ربط برای تردد افراد خارجی به این منطقه ایجاد شود.

رحیمی از امکان اشتغال نیروی کار متخصص خارجی به میزان 10 درصد کل نیروهای مشغول به کار در محدوده این منطقه را از دیگر مزیت سرمایه‌گذاری در محدوده سازمان منطقه آزاد عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به نیاز کشور به انتقال دانش فنی و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های جدید امکان حضور نیروی متخصص خارجی فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات آنهاست.

وی با اشاره به توانمندی‌های گیلان در راستای حضور موفق در کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق خاطرنشان کرد: تاکنون از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز استفاده نکرده‌ایم در حالی که منطقه آزاد انزلی مزایای قانونی متعددی برای سرمایه‌گذاران داخلی به منظور حضور فعال در کشورهای مذکور را دارد.

رحیمی از همکاری موجود بین سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل بنادر و دریانوردی در ادامه مسیر اجرای پروژه بزرگ بندر کاسپین خبر داد و متذکر شد: آماده هستیم تا فضای همکاری را بین تمام بخش‌های استان تعمیم دهیم و با توجه به ظرفیت‌های قانونی و ساختاری منطقه آزاد انزلی، این منطقه خواستار ایفای نقش فعال‌تری در صنعت گردشگری گیلان است.

ا‌نتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول