اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بازسازی 4200 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده بر عهده اردبیل است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بازسازی 4 هزار و 200 واحد مسکونی روستاهای زلزله‌زده اهر بر عهده بنیاد مسکن استان اردبیل است.

بازسازی 4200 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده بر عهده اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه مسئولان و مدیران اجرایی اردبیل اظهار داشت: در حادثه اخیر و در اولین فرصت نیروهای امدادی و کمک‌رسان اردبیل در منطقه حاضر شده و در تمام مراحل اعم از کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری،‌موقت و دائم پیشقدم بوده و به یقین در مرحله بازسازی نیز به وظیفه خطیر خود عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به تجربه زلزله متعدد در طبس، بم و خوزستان و شمال کشور و کسب تجربه در این حوادث ناگوار خاطرنشان کرد: اگر در زلزله اخیر آذربایجان حادثه ناگوار شبانه اتفاق می‌افتاد تلفات ما به مراتب زیادتر بود که با لطف و عنایت الهی تا حد امکان تلفات و آسیب‌ها با توجه به واقع شدن زلزله در روز کاهش یافته و امکان خدمت‌رسانی نیز فراهم آمده است.

استاندار اردبیل یادآور شد: در چنین اوضاع و احوالی ایجاد هماهنگی بسیار ضروری به نظر می‌رسد و در کنار آن باید همه توان و استعدادها را به کار گرفت تا کار به نتیجه برسد.

صابری گفت:‌ اردبیل به عنوان استان معین در بازسازی روستاهای اهر تعیین شده و ما ظرف روزهای گذشته آوار‌برداری را انجام دادیم و کار را نیز به سرعت در حال پیگیری داریم.

* اعضای شورای فنی صبح جمعه از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کنند

این مسئول با ارائه دو پیشنهاد به مدیران اجرایی استان تاکید کرد: روز جمعه اعضای شورای فنی از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کنند تا برخی از معایب و کاستی‌های ساخت و ساز مسکن و مقاوم‌سازی را به خوبی ارزیابی کرده و از این حادثه تلخ تجربه بیندوزند.

استاندار اردبیل بیان داشت: پیشنهاد دوم این است که مدیران و فرمانداران هر شهرستان به صورت مساوی کار مقاوم‌سازی و بهسازی هشت روستا را متقبل شوند تا در 83 روستای سهم استان کار بهسازی و مقاوم‌سازی در اولین فرصت انجام شود.

صابری تصریح کرد:‌ یکی از موفق‌ترین کارهای حوزه بازسازی مناطق زلزله‌زده در روستاهای زلزله‌زده سال 75 اردبیل اتفاق افتاده که باید از این تجربه نیز استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین عملکرد کشورمان را با سایر کشورها در حوزه زلزله قابل قیاس ندانست و اظهار داشت: اگر مناطق زلزله‌زده خود را با کوپه ژاپن مقایسه کنیم هنوز بعد از گذشت سال‌ها باز‌سازی در این منطقه به صورت کامل انجام نشده در حالی که نمره ایران در بازسازی مناطق زلزله‌زده بم و شمال کشور عالی است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول