اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صومعه‌سرا خبر داد

تولید روزانه 60 تن زباله در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: شهردار صومعه‌سرا از تولید روزانه 60 تن زباله در این شهر و انتقال آن به کارخانه کمپوست رشت خبر داد.

تولید روزانه 60 تن زباله در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با تبریک هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوی راستین تمام مسئولان و مدیران کشور هستند.

وی نامگذاری امسال به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را در راستای توسعه اقتصادی و مالی مهم خواند و افزود: افزایش تولید ملی و توجه مضاعف به سرمایه‌های داخلی لازمه دستیابی به خودکفایی و خودباوری ملی است.

شهردار صومعه‌سرا با اشاره به میزان بودجه و عملکرد این نهاد از ابتدای سال جاری بیان کرد: امسال بالغ بر 51 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار به شهرداری صومعه‌سرا اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از این مبلغ، بالغ بر 29 میلیارد ریال اعتبار جاری سالانه و 20 میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

احمدی، آسفالت 25 رشته کوچه با زیربنای 25 هزار مترمربع و اعتبار 400 میلیون تومان، فرش موزائیک 4 هزار و 890 مترمربع با اعتبار 150 میلیون تومان و جدول‌گذاری بیش از یک‌هزار متر در بخش شهری با هزینه مصرفی 50 میلیون تومان را از جمله عملکرد شهرداری صومعه‌سرا از ابتدای سال جاری تاکنون برشمرد.

وی با بیان اینکه شهرسازی و شهرداری دو مقوله متفاوت و جدا از یکدیگر هستند، تصریح کرد: شهرسازی یک کار بلندمدت و زیربنایی است که توسعه شهری به دور از شیوه مقطعی باید به صورت پایدار عملیاتی شود.

شهردار صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه این شهر قابل توسعه شهری نیست، متذکر شد: توسعه زیربنایی در درازمدت موجب ایجاد بازدهی مثبت در ساختار شهری می‌شود.

وی ساختمان‌های ایجاد شده در صومعه‌سرا را طبق زیرساخت‌های این شهر مناسب ندانست و افزود: ظرفیت‌های موجود در صومعه‌سرا باید برای استفاده مناسب منطبق با ساختار شهری پایدار باشد.

احمدی با اشاره به جایگاه‌های سی‌ان‌جی در صومعه‌سرا یادآور شد: صومعه‌سرا از لحاظ ظرفیت و مکان جایگاه‌های سوخت طبیعی مقام دوم استانی را دارد.

وی با بیان اینکه امسال تمام بدهی‌های معوقه 10 ساله اخیر شهرداری صومعه‌سرا پرداخت شده است، ابراز کرد: این اقدام با همفکری و همیاری پرسنل شهرداری این شهرستان صورت گرفته است.

شهردار صومعه‌سرا درباره عدم رسیدگی این نهاد در جمع‌آوری سه منطقه انباشت زباله خیابان سردار جنگل، چهار راه خاکیان و منطقه فشخام، اذعان کرد: هر کدام از این مناطق محل انباشت زباله‌ها بیش از دو بار پاکسازی شده‌اند که پس از هر مرحله مردم باز به انباشت زباله‌های این مکان ادامه می‌دهند.

وی بحث جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت آنها را یک مشکل استانی دانست و افزود: مکان مناسبی در صومعه‌سرا برای دفن زباله‌ها وجود ندارد.

به گفته احمدی صومعه‌سرا عضو کارخانه کمپوست رشت برای بازیافت زباله‌های خود است و روزانه زباله‌های این شهرستان برای تبدیل به کود به آنجا منتقل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه انباشت زباله‌ها در بلندمدت موجب تولید گاز خطرناک به نام «متان» می‌شود، ابراز کرد: این گاز موجب ایجاد حریق حتی تا شعاع 10 کیلومتری می‌شود.

این مسئول از تولید روزانه 60 تن زباله در صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: این زباله‌ها روزانه برای بازیافت به کارخانه کمپوست رشت منتقل می‌شوند.

وی اجرای طرح تفکیک زباله‌های تر و خشک را از مبدا گامی مهم برای تسریع در امور خدمات شهری ذکر کرد و یادآور شد: این طرح از برنامه‌های مهم شهرداری صومعه‌سرا بوده که در آینده به صورت جدی دنبال می‌شود.

احمدی افتتاح ساختمان جدید آتش‌نشانی صومعه‌سرا را یکی از برنامه‌های هفته دولت این شهر در راستای کاهش بار ترافیکی و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول