اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خودکفایی کمیته امداد فارس:

تسهیلات کمیته امداد هدر‌رفت ندارد

خبرگزاری فارس: معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: به دلیل نظارت و پشتیبانی دقیق، تسهیلات اعطایی کمیته امداد هدررفت نداشته و انحراف از اهداف در آن دیده نمی‌شود.

تسهیلات کمیته امداد هدر‌رفت ندارد

سهراب روستایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کمیته امداد پس از اعطای تسهیلات به مددجو وی را رها نمی‌کند و با نظارت و هدایت و پشتیبانی او را تا مرحله خودکفایی پیش می‌برد و از این نظر اعتبارات اعطایی کمیته امداد نسبت به دستگاه‌های دیگر از انحراف کمتری در اهداف برخوردار است.

وی افزود: متقاضی تسهیلات باید در درجه نخست توان و استعداد ایجاد کار داشته باشد و پس از آموزش با دریافت مشاوره شغلی به رشته صحیح هدایت شود و در مرحله بعد تسهیلات در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و با پشتیبانی و نظارت تا مرحله خودکفایی هدایت می‌شود.

به گفته روستایی، کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با ارائه تسهیلات بانکی زمینه رشد، کارآفرینی و اشتغال‌زایی را در این استان فراهم می‌کند و مددجویانی که زیرپوشش کمیته امداد بودند، با پشتکار و کارآفرینی توانسته‌اند به عنوان تولیدکننده ملی، کالای خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه کنند.

وی در همین زمینه گفت: در بحث تولید در سال گذشته 3 هزار متر مربع تولید فرش داشته‌ایم که تمام این فرش‌ها صادر شده و بازار خوبی دارد.

روستایی تصریح کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به‌نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام شد و در لبیک به پیام ایشان کمیته امداد برنامه اشتغال را سرلوحه کار خود قرار داد و برای سال جاری ایجاد 21 هزار فرصت شغلی در دستور کار این نهاد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال برای خانواده‌های زیر پوشش بانک اطلاعاتی تشکیل شده بدین صورت که در بهمن ماه که اعتبار به پایان رسید، ثبت نام را متوقف نکردیم و مددجویان متقاضی در سایت امدادگران ثبت‌نام کردند و بانک اطلاعاتی خوبی از متقاضیان اشتغال ایجاد شد.

وی ادامه داد: تا به امروز 18 هزار و 500 نفر متقاضی اشتغال داریم که برای اینها شروع به برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به محض اینکه اعتبار بانک‌ها ابلاغ شود، اعطای تسهیلات مطابق با برنامه آغاز می‌‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد فارس در ادامه بیان کرد: امسال برنامه‌ها را زودتر شروع کرده‌ایم و با تهیه بانک اطلاعاتی امیدوار هستیم که کار از پیشرفت بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد و به پایان سال محول نشود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با ایجاد ده‌ها فرصت شغلی رتبه نخست را در میان سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول