اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دولت

پست برق شهرستان زابل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: همزمان با نخستین روز از هفته دولت، پست برق 20/63 ولتی شهرستان زابل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پست برق شهرستان زابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پست 20/63 برق ورودی زابل، اظهار داشت: این پست برق به منظور پایداری برق و رفع افت ولتاژ و همچنین کاهش بار پست 63 کیلو ولت شهرستان زابل با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این پست برق، کمک شایانی در راستای رفع مشکلات مردم در ارتباط با قطع برق شهرستان و کل منطقه می‌شود.

فرماندار زابل بیان داشت: همچنین با بهره‌برداری از این پست برق، خاموشی‌های مکرر کاهش یافته و موجب تعدیل پایداری برق بیمارستان، تعدیل در پایداری برق سالن ورزشی چند منظوره کارگر که این پروژه در ورودی شهرستان زابل قرار دارد، می‌شود.

کیخا گفت: از سال 88 این سومین پروژه است که در زابل و هیرمند وارد مدار شده است و در آینده 330 کیلو وات اضافه می‌شود و هزینه تمام شده کل پروژه 7 میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: از دیگر مزایای این پست برق، کوتاه کردن خطوط است.

فرماندار زابل همچنین در مراسم افتتاح یک باب مدرسه 12 کلاسه در زابل گفت: این پروژه بالغ بر 72 میلیون تومان هزینه در بر داشته که شامل یک‌هزار و 320 مترمربع زیربنا و یک‌هزار و 200 مترمربع هم محوطه سازی شده است.

کیخا بیان کرد: هزینه ساخت این مدرسه از محل اعتبارات خیرین سال 89 تأمین شده است.

فرماندار و مدیران شهرستان زابل در لحظات آغازین هفته دولت ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان نسبت به غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا اقدام کردند.

24 طرح کشاورزی در نیکشهر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر جهادکشاورزی نیکشهر نیز گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی ویژه هفته دولت در این شهرستان، 31 روستا با جمعیت 3 هزار و 141 خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

حبیب رئیسی افزود: در هفته دولت امسال، 24 طرح کشاورزی با اعتبار 3 میلیارد و 673 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مرمت و بازسازی قنوات، ساخت استخر ذخیره آب، پوشش انهار سنتی، راه‌اندازی کانال آبیاری عمومی و حفر چاهک‌های کشاورزی را از مهم‌ترین طرح‌های کشاورزی نیکشهر در هفته دولت عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی نیکشهر بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این شهرستان برای 698 نفر اشتغالزایی می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول