اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اجلاس غیرمتعهدها نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، امنیت، اقتدار، رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان خواهد داد.

اجلاس غیرمتعهدها نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تلاش کنیم تا ایمان و نورانیتی که در ماه مبارک رمضان کسب کردیم را حفظ کرده و از آن در سایر ماه‌های سال بهره بگیریم.

وی با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه حجرات، افزود: خداوند در این آیه شریفه مومنان را از اعمال زشت و ناپسندی چون استهزا و تحقیر دیگران نهی و بر ضرورت پالایش جامعه اسلامی از زشتی‌ها و پلیدی‌ها تاکید کرده است.

نکونام تصریح کرد: به دنبال آن خداوند در آیه 13 همین سوره مبارکه، یک دستورالعمل اخلاقی مهمی برای مومنان قرار داده و به آن‌ها خطاب می‌کند مراقب باشند نسبت به یکدیگر بدگمان نشده و با ظن و گمان درست و مثبت با افراد روبرو شوند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به رویدادهای تاریخی کشور در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: اشغال کشور از سوی متفقین یکی از این رویدادهاست که در واقع از روزهای ذلت‌بار و ننگین به شمار می‎رود.

نکونام ادامه داد: انعقاد معاهده روس و انگلیس، تخریب بارگاه ملکوتی ائمه معصومین بقیع در سال 1344ه‍.ق، انفجار در حرم حضرت علی(ع) و شهادت سید محمدباقر حکیم، سالروز بزرگداشت رازی و روز داروسازی و فرارسیدن هفته تعاون از دیگر مناسبت‌ها و رویدادهای ایام پیش رو است.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی، تصریح کرد: این عالم ربانی از جایگاه علمی، معرفتی و دینی والایی برخوردار و دارای شهرت خوبی بین خواص و عوام بود که باید ایشان را الگوی زندگی خود قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس فرصت مغتنمی است تا در آن اهداف و آرمان‌های والای نظام و انقلاب را پیش برد.

نکونام با بیان اینکه کشورهای جهان از این اجلاس استقبال خوبی کرده‌اند، افزود: این در حالی است که دشمنان نظام با کارشکنی‌های مختلف درصدد جلوگیری از برگزاری این اجلاس برآمده که خوشبختانه هیچ یک از ترفندهای آ‌نها کارساز نشده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس، امنیت، اقتدار، رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان خواهد داد.

نکونام در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این دو شهید گرانقدر، شخصیت‌های جهادگر، اهل بصیرت و متعبد در پیشگاه الهی و خاضع در برابر امر ولایت بودند که در نهایت در راه ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی به مقام والای شهادت رسیدند.

امام جمعه شهرکرد با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دولتمردان کشور، افزود: در حالی که هر دولتی دارای ضعف‌ها و کاستی‌هایی است اما نقاط قوت و خدمات دولت نهم و دهم بسیار پررنگ‌تر و بیشتر از نقاط ضعف آن است که این موضوع از سوی مقام معظم رهبری نیز عنوان شد.

نکونام توجه عملی دولت نهم و دهم به اصل عدالت‌گستری را از مهمترین ویژگی‌های این دولت برشمرد و بیان داشت: مردمی بودن، پای‌بندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب، ارتقای جایگاه نظام در عرصه بین‌الملل و پرکاری و تلاش مجدانه برای مردم از دیگر ویژگی‌ها و نقاط مثبت این دولت است.

وی به تهدیدها و تحریم‌های اخیر دشمنان اشاره کرد و گفت: بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب، رشد و پیشرفت چشمگیر کشور و نمایان شدن جلوه‌های بارز انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه از مهمترین دلایل تهدیدها و تحریم‌های دشمن در این ماه‌های اخیر است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با تبریک روز کارمند، بر التزام کارمندان نظام به ویژگی‌های اسلامی تاکید کرد و افزود: داشتن وجدان کاری، تعهد و تخصص، نظم و انضباط کاری، حق‌مداری و ایستادگی بر حق، خوش‎رویی، عدم دلبستگی به پست و مقام و پاسخگویی در پیشگاه الهی از مهمترین اموری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول