اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی کرمان اعلام کرد

آمادگی خدمات‌درمانی کرمان برای پوشش افراد فاقد بیمه

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این اداره کل آمادگی لازم برای صدور دفترچه بیمه ایرانیان برای افراد فاقد بیمه را دارد.

آمادگی خدمات‌درمانی کرمان برای پوشش افراد فاقد بیمه

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 250 هزار نفر در استان کرمان فاقد هر نوع دفترچه بیمه هستند.

وی افزود: با توجه به برآورد آماری اداره کل بیمه خدمات درمانی استان کرمان 130 هزار نفر در شهرهای بالای 20 هزار خانوار این خطه فاقد بیمه هستند.

جعفری تصریح کرد: همچنین 120 هزار نفر نیز در استان کرمان دارای دفترچه‌های فاقد اعتبار قانونی هستند که این افراد روستائیانی را شامل می‌شود که طی سال‌های اخیر ساکن شهرها شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان کرمان از مردم خواست تا قبل از انتخاب پزشک خانواده از معتبر بودن دفترچه بیمه خود اطلاع کسب کنند.

جعفری از ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان خانواده برای معرفی افراد فاقد دفترچه بیمه به شعبه‌ها، نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه خدمات درمانی استان کرمان خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت پنج شعبه بیمه خدمات درمانی در شهر کرمان افزود: هر کدام از 9 شهر بزرگ استان کرمان دارای یک شعبه بیمه خدمات درمانی هستند.

جعفری با بیان اینکه بیشتر افراد فاقد بیمه ساکن شهر کرمان هستند، تصریح کرد: آمادگی لازم برای افزایش شیفت‌های کاری در شعبه‌های بیمه خدمات درمانی در صورت ازدحام جمعیت وجود دارد.

این مسئول متوسط زمان صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی برای افراد در کرمان را حدود 17 دقیقه ذکر کرد و افزود: این زمان در ساعات اولیه روز به 10 تا 12 دقیقه کاهش می‌یابد.

جعفری خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تأمین ملزومات صدور دفترچه بیمه در استان کرمان صورت گرفته و موجودی انبارهای ما جوابگوی نیاز مردم در حال حاضر است.

وی با اشاره به اینکه دفترچه بیمه ایرانیانی هیچ تفاوتی با دفترچه‌های بیمه کارمندی ندارد، ابراز داشت: این دفترچه نیز مشمول تمام خدمات پزشک خانواده می‌شود.

جعفری حق بیمه ایرانیان را 130 هزار تومان ذکر کرد و گفت: نیمی از این هزینه توسط دولت تأمین می‌شود و اگر فردی توان پرداخت هزینه باقی‌مانده را هم نداشته باشد، بر اساس توان مشارکت وی حق بیمه اخذ می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 50 هزار نفر در استان کرمان دارای دفترچه بیمه ایرانیان هستند، در حالی که طی سال‌های گذشته 125 هزار نفر از خدمات این بیمه استفاده کرده‌اند.   

جعفری ابراز داشت: صدور دفترچه بیمه برای افراد فاقد بیمه به راحتی و بدون بروکراسی با ارائه فتوکپی شناسنامه و یک قطعه عکس و پرداخت هزینه بیمه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول