اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور‌ازغدی:

قدرت محتوای انقلاب اسلامی دژی در برابر تاکتیک‌های جنگ‌ نرم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: قدرت محتوای انقلاب اسلامی عظیم‌ترین دژ در برابر تاکتیک‌های جنگ ‌نرم غرب است.

قدرت محتوای انقلاب اسلامی دژی در برابر تاکتیک‌های جنگ‌ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور‌ازغدی در دوره ضمن خدمت آموزش جامع بصیرت، اظهار کرد: مواجهه غلط با جریان‌های فرهنگی از اساسی‌ترین راه‌های بسترسازی و نفوذ تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: غفلت و ترس بیهوده همراه با ناآگاهی دو رویکرد غلط در برابر جریان‌های فرهنگی هدایت شده از سوی غرب است که با استفاده از اعتماد به نفس و هوشیاری می‌توان در برابر این هجمه بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با آسیب‌شناسی نقش فردی در شکل‌گیری جریان‌های فرهنگی جامعه گفت: ضعف مزاج چه به لحاظ فردی و اجتماعی به عنوان نخستین راه نفوذ هجمه فرهنگی مطرح و در تقابل آن آگاهی سبب برخورد صحیح در مواجهه با آنها می‌شود.

وی افزود: ذکر این نکته ضروری است که آموزش و انتقال ایده‌ها و تفکرها سبب فراگیری آن در سطح جامعه می‌شود.

رحیم‌پور‌ازغدی گفت: نهادینه شدن منطق و عدالت در وجود افراد جامعه سبب می‌شود تا در برابر تشدید بمباران فرهنگ‌های منحط و غلط غرب با ایستادگی کامل به اشاعه تناقض‌گویی‌ها و تفکرات القایی غلط آنها بپردازیم.

وی تصریح کرد: وقتی مزاج فرهنگی در جامعه به درستی مدیریت و اعمال فردی ما به عملکردی مثبت در راستای تاثیرگذاری جریان‌های فرهنگی اجتماعی جامعه تبدیل شد، تهاجم فرهنگی با ناتوانی کامل کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قدرت تبیین مسائل در عصر حاضر گفت: خودفریبی آفتی است که ریشه در نبود حقیقت‌طلبی دارد و در جامعه مسلمان که سرشار از کتب و منابع اخلاقی و دینی است نباید شبهه‌های نظری سبب انحرافات فرهنگی شود.

وی اظهار کرد: در عصر حاضر به همان نسبت که ابزار برای گناه و فساد افزایش یافته و قابل چشم‌پوشی نیست ابزارهای ثواب نیز به همان اندازه بیشتر و بیشتر شده است.

وی با تشریح عملکرد جریان‌های غرب‌زدگی گفت: این جریان‌ها به دو شیوه جاذبه‌سازی و دافعه‌سازی با در نظر گیری قدرت ‌نرم با عنوان قدرت حقیقی و تاثیرگذار عمل می‌کنند، این به معنی آن است که اساس روابط فرهنگی و اجتماعی با قدرت اقناع مخاطب و نهایت به اغواگری ختم می‌شود.

پورازغدی خاطرنشان کرد: هدف جنگ ‌نرم نابود کردن مخاطب نیست بلکه روی گرداندن فرد از فرهنگ اصیل خود و ایجاد انگیزه و علاقه‌های فردی هدایت شده بدون اینکه فرد متوجه این مسئله باشد، در واقع قدرت نرم نه تشویق و نه تهدید مادی است بلکه تغییر ذائقه با هدف سود شخصی است.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش مهم آموزش و انتقال مفاهیم صحیح در جامعه، آموزش و پرورش با عنوان مهم‌ترین ابزار قدرت نرم، رسالت خطیری در تقویت جذابیت‌های فرهنگی و خود آگاهی‌سازی در برابر جریان‌های غربی برای نشان دادن وجه حقیقی آنها دارد.

وی با ابراز نارضایتی از تهاجم غرب به دنیای اسلام، گفت: غرب با استفاده از اصول امپریالیسم رسانه‌ای سعی در خدشه‌دار ساختن جایگاه اسلام و مسلمانان و ایجاد فرافکنی در دنیای اسلام را دارد.

پورازغدی افزود: ایجاد هرج و مرج، جنگ‌های قومی قبیله‌ای، سرکوب کردن جنبش‌های اسلامی و مشروعیت‌سازی و گاهی مشروعیت‌‌زدایی بعضی از مفاهیم و عملکردهای قوی اروپا و آمریکا در راستای اسلام‌ستیزی است.

وی اذعان کرد: در عصر حاضر از دیدگاه دنیای غرب، اسلام و مسلمان مظهر ترور و به معنی ارعاب و وحشت و با عنوان فردی که منطق و عدالت را زیر پا می‌گذارد، است و تروریسم کسی است که با ایجاد رعب سعی در پیشروی اهداف خود دارد.

وی افزود: این معنی تبدیل یک مسلمان انقلابی و عدالت‌خواه به فردی شورشی و یاغی است، هم‌چنین آمریکا با نشان دادن جذابیت‌های فرهنگی خود در قالب فیلم‌های هالیوودی، تجارت، شهرسازی، زیباسازی شهر با عنوان سمبل و الگوی مدرنیته عصر حاضر سعی بر جاذبه‌سازی مخاطب به سمت فرهنگ منحط خود و دافعه‌سازی وی از فرهنگ اصیل خود را دارد.

پورازغدی در پایان وظیفه فردی و اجتماعی جهان اسلام را بیان معارف حقیقی و معرفی صحیح اسلام و جهان تشیّع دانست.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول