اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی:

240 طرح کشاورزی و صنعتی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 240 طرح در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی در هفته دولت در سطح آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

240 طرح کشاورزی و صنعتی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها با بیان اینکه بیش از 240 طرح در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی در هفته دولت در سطح آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 459 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 225 مورد از این پروژه‌ها در بخش کشاورزی و 17 پروژه در بخش صنعت و معدن است که در نقاط مختلف استان افتتاح می‌شود.

دیزج‌نژاد ابراز داشت: در این میان بودجه طرح‌های کشاورزی بالغ بر 329 میلیارد ریال و بودجه پروژه‌های صنعتی و معدنی بالغ بر یک‌هزار و 130 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از یک‌هزار و 500 نفر در استان تصریح کرد:از مهم‌ترین این طرح‌ها می توان به بهره‌برداری از فاز اول نورد لوله خاورمیانه، فاز جدید شرکت صنایع غذایی اروم اسپوتا و همچنین پایانه مرزی بازرگان اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه طرح‌های کشاورزی آماده بهره‌برداری در هفته دولت گفت: از میان این طرح‌ها نیز می‌توان به افتتاح پروژه‌های مرغداری و فرآورده‌های گوشتی در شهرهای مختلف، سردخانه بالای صفر و همچنین طرح‌های آبخیزداری و پرورش‌ ماهی اشاره کرد.

دیزج‌نژاد در پایان اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال جاری سهم استان حدود 3 هزار و 200 تن برنج ایرانی و 6 هزار تن برنج خارجی بوده که از این مقدار حدود 8 هزار تن برنج جذب و وارد بازار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: در طول هفته دولت 431 طرح عمرانی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدجواد محمودی اظهار داشت: این تعداد طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 464 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است که همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.

وی افزود: 414 طرح با اعتبار 3 هزار و 330 میلیارد ریال در بخش عمرانی و 17 طرح با اعتبار یک‌هزار و 134 میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن افتتاح می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 173 پروژه از جمع پروژه‌های هفته دولت استان متعلق به بخش شهری و 258 طرح مربوط به حوزه روستایی است، گفت: در این میان طرح‌های شهری اعتباری بالغ بر 3 هزار و 384 میلیارد ریال و طرح‌های روستایی اعتباری معادل یک‌هزار و 80 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند.

محمودی در ارتباط با جزئیات طرح‌های عمرانی آماده افتتاح در هفته دولت خاطرنشان کرد: در میان این طرح‌ها می‌توان پروژه‌هایی همانند سامانه جمع‌آوری پساب‌های روستایی، افتتاح ساختمان‌های دهیاری و اداری، افتتاح بخشی از راه‌آهن ارومیه میاندوآب و همچنین افتتاح سالن 3 هزار نفری ارومیه اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر استان نیز ابراز داشت: 6 هزار واحد از این مساکن در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی به دلیل بلندمرتبه بودن با کندی پیش می‌روند و همین امر دلیل افتتاح با تاخیر آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول