اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

دانشجویان فعالانه برای مقابله با جنگ نرم وارد عمل شوند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز انتظار از دانشجویان به ویژه در دوره جنگ نرم بیش از دیگر قشرهای جامعه است که باید با جدیت و فعالانه برای مقابله با دشمنان و بیگانگان وارد عمل شوند.

دانشجویان فعالانه برای مقابله با جنگ نرم وارد عمل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در ماهان کرمان با بیان اینکه زمان دانشجویی دوره حق‌جویی، آرمان‌گرایی و حق‌گویی است، اظهار داشت: به طور قطع این گفتمان دانشجویان تأثیرات مثبت خود را در جامعه دارد.

وی افزود: امروز انتظار از دانشجویان به ویژه در دوره جنگ نرم بیش از دیگر قشرهای جامعه است که باید با جدیت و فعالانه برای مقابله با دشمنان و بیگانگان وارد عمل شوند.

حسینی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید تحت هیچ شرایطی دچار ایستایی و رکود شوند، بیان داشت: دانشجویان باید با پویایی و با حضور در صحنه‌های مختلف، دشمنان نظام اسلامی را به چالش بکشند.

وی فضای مجازی و اهمیت آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز بیگانگان و رسانه‌های غربی از این فضا سوءاستفاده کرده و انحصار آن را به دست گرفته‌اند.

حسینی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری حاکم بر دنیا که خود را مالک دنیا می‌داند رسانه‌ها را در انحصار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی این ظرفیت را دارد که به عنوان صادرات نرم‌افزار در دنیا حرف اول را بزند.

وی با اشاره به منفی‌نمایی رسانه‌های خارجی در زلزله آذربایجان شرقی با وجود امدادرسانی سریع و حضور مسئولان تصریح کرد: باید توجه کرد که به اشتباه در مسیر اهداف دشمن قرار نگیریم و به تحقق این اهداف شوم کمک نکنیم.

حسینی نقش دانشجویان را در فرهنگ و هنر بی‌بدیل دانست و افزود: سعی بر این است که در برنامه‌های فرهنگی سایر وزارتخانه‌ها نیز حضور پیدا کنیم و این تفکر که انجام امور فرهنگی بر عهده یک وزارتخانه است، تصوری اشتباه و نادرست است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی را در ایجاد روحیه نشاط در جامعه مؤثر دانست و ابراز داشت: چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور از آغاز آن در سال 87 تاکنون از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی گفت: دانشجویان در خلق آثار خود به منابع و گنجینه‌های موجود در فرهنگ این آب و خاک که در نوع خود بی‌نظیر است، توجه کنند و وجود اساطیر بزرگ و گنجینه‌های غنی قرآنی و مذهبی در فرهنگ کشور برای خلق آثار بسیار مهم است.

حسینی با بیان اینکه ایران اسلامی سرزمینی غنی از فرهنگ و اسطوره‌ها است، عنوان کرد: آثار هنری ما باید مبتنی بر باورها، اعتقادات و سنت‌ها باشد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: یکی از علت‌های مهم بیم دشمنان از حضور 2 هزار خبرنگار از اقصی نقاط دنیا برای پوشش خبری این اجلاس این است که آنها یقین دارند به این وسیله واقعیت‌های موجود در ایران به دنیا معرفی و تببین می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر در دولت‌های نهم و دهم در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: این جشنواره‌ها عرصه خوبی برای فعالیت جوانان کشور است که بتوانند در این جشنواره‌ها آثار خلاق و ماندگاری از خود ارائه دهند.

وی با تأکید بر حفظ روحیه نشاط در آثار هنری بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: دانشجو نباید حالت انفعالی داشته باشد بلکه باید پویا و تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه روحیه شادابی نشاط و پویایی در جامعه باید وجود داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار هیئت دولت به حفظ روحیه انقلابی تأکید داشتند که البته بیش از همه حفظ این روحیه انقلابی از دانشجویان انتظار می‌رود.

حسینی عنوان کرد: رقابت دانشجویان در مسابقات فرهنگی و هنری موجب می‌شود که برای کسب موفقیت اهل مطالعه باشند و از تجربیات دیگران استفاده کنند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول