اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

شناخت بازارهای دنیا سبب گسترش صادرات تولیدات ایرانی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: شناخت بازارهای دنیا سبب گسترش صادرات تولیدات ایرانی می‌شود.

شناخت بازارهای دنیا سبب گسترش صادرات تولیدات ایرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کابل افغانستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هرات و کابل نقاط هدف مناسبی برای حوزه اقتصاد محسوب می‌شوند و از طرفی کشور افغانستان کشور دوست، برادر و همسایه ما است.

وی افزود: در همین راستا دو نمایشگاه در ماه‌های شهریورماه و مهرماه سال جاری به ترتیب در کابل و سپس در هرات برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌های اختصاصی بنا داریم که به حوزه‌های مختلف وارد شویم، البته حوزه‌های دانش‌محور و صادرات خدمات فنی مهندسی در اولویت‌های ما است چرا که سبب معرفی هر چه بیشتر و بهتر ظرفیت‌های استان خراسان‌رضوی و کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین به دنبال این موضوع هستیم که در حوزه صنعت یافته‌ها و محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و بتوانیم عرضه کنیم و در نهایت بتوانیم دانش فنی را منتقل کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: ما معتقدیم که امنیت افغانستان زمانی تامین می‌شود که موضوع اشتغال در این کشور حل شود چرا که وقتی مردم افغانستان کاری برای انجام دادن داشته و معیشت آنها از محل اشتغالی سالم تامین شود قطعاً امنیت در این کشور فراهم شده و بستر توسعه کشور نیز بیش از پیش فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: در این راستا سیاست استان خراسان‌رضوی فراهم‌سازی برگزاری سالانه حداقل یک نمایشگاه مناسب از دستاوردهای صنعتی و دانش‌محور استان است که در سال گذشته در هرات بود اما امسال هم در هرات و هم در کابل نمایشگاه برگزار می‌کنیم.

معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به محورهای مدنظر در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: محورهای در نظر گرفته شده انرژی، صنعت غذا و صنعت است چرا که این سه حوزه، محتوای اصلی ارزآوری برای کشور هستند، از طرفی صنعت غذا مورد نیاز و واجب افغانستان محسوب می‌شود و صنعت نیز بسترسازی اشتغال و توسعه افغانستان را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در تحقق شعار سال جاری با عنوان «تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: قطعاً یکی از راه‌هایی که بتوانیم کشور را در تولید غنی کنیم صادرات است، البته باید ابتدا بازارهای مطمئن را در حوزه‌های مختلف دنیا شناسایی کنیم.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: افغانستان با توجه به نیازهایی که امروز دارد یکی از فضاهای مناسب برای صادرات محسوب شده و قطعاً صادرات نیز منجر به معرفی بیشتر توانایی‌ها و ظرفیت کشور و خراسان‌رضوی محسوب می‌شود که در این راستا تاثیر بسزایی در تحقق شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دارد.

وی افزود: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از 8 الی 10 شهریورماه به مدت 3 روز در کابل و 18 الی 21 مهرماه در شهر هرات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول